יורים בנגמ"ש: ועד התאגיד נגד התוכנית החדשה של גיא זהר

זהר נקלע למאבק בין הוועד להנהלת תאגיד השידור בשל הכוונה לצלם את תוכניתו החדשה "מהצד השני" באולפני התאגיד • הוועד: "התעלמות מופגנת מחוק התאגיד שאוסר על הפקות חוץ בתחום החדשות" • התאגיד: "כדי לחסוך בעלויות מכספי הציבור, התוכנית מצולמת באולפן פנוי של התאגיד"

גיא זהר / צילום: איל יצהר
גיא זהר / צילום: איל יצהר

גיא זהר הוא אחד מנכסי ערוץ עשר לשעבר שתאגיד השידור הציבורי "כאן" הצליח לגייס, אולם שלא בטובתו הוא נקלע למלחמה בין ועד העובדים להנהלת התאגיד - בשל הכוונה לצלם את התוכנית החדשה שלו, "מהצד השני", באולפני התאגיד.

התוכנית, שתיקרא "מהצד השני" עם גיא זהר, היא תוכנית ביקורת על התקשורת שמטרתה לפרש את המניעים של מי שמייצר את התקשורת - עיתונאים, פרשנים, כלי תקשורת וכדומה. במקור היא הייתה אמורה להיות תוכנית שבועית, אולם הקדמת הבחירות (דבר שיוצר באופן טבעי שפע נושאים לדון בהם באספקט זה) - לצד החלטתה של גאולה אבן לפנות את משבצת מגישת מהדורת החדשות המרכזית של התאגיד וגיוסה של דוריה למפל במשבצת זו במקומה - הביאו לכך שבאופן זמני הוחלט לצאת לדרך בפורמט מעט שונה.

כדי לתת רוח גבית לדוריה למפל בתפקידה החדש בצורת פנים מוכרות המזוהות עם אקטואליה, הוחלט כי למשך כ-20 ימים תפוצל התוכנית השבועית של זהר לרצועות של 10 דקות שישובצו בדיוק לפני המהדורה. כדי לחסוך בעלויות ולייצר רצף, בתאגיד התכוונו לצלם באולפן התאגיד גם את התוכנית "מהצד השני" שמופקת על-ידי קודה הפקות; אך מתברר כי ועד העובדים לא רואה זאת בעין יפה.

במייל שנשלח היום (ב') לעובדים, הורה להם הוועד שלא לשתף פעולה עם ההפקה: "היום קיבלו אנשי האולפנים במודיעין הוראה לתת שירותים להפקת חוץ של קודה שמתבצעת בתוך בניין התאגיד ואמורה להיות חלק מתכני החדשות. לא יעלה על הדעת שההנהלה תאפשר שימוש במתקני התאגיד ובעובדיו לטובת הפקות חיצוניות. המשמעות של הדבר היא הפרטה של פעילות התאגיד".

על-פי הוועד, "לא רק שיש פה פגיעה חמורה בעובדים, אלא שהפעם יש כאן גם התעלמות מופגנת מחוק התאגיד שאוסר על הפקות חוץ בתחום החדשות".

ועד העובדים הנחה את כל העובדים לסרב לשתף פעולה עם הפקת החוץ בתוך בנייני התאגיד, ולמנוע ככל האפשר שימוש של ההפקה החיצונית במשאבי התאגיד.

מתאגיד "כאן" נמסר בתגובה: "התוכנית העוסקת בביקורת תקשורת היא באחריות חטיבת הטלוויזיה וכנדרש בחוק מופקת על-ידי הפקה חיצונית. כדי לחסוך בעלויות מכספי הציבור, התוכנית מצולמת באולפן פנוי של התאגיד במודיעין".