מעיריית תל-אביב לכנסת? אסף זמיר מצטרף לבני גנץ

זמיר, שכיהן כסגן ראש עיריית תל-אביב, החזיק בתיק החינוך בעיר • העיתונאית יפעת ארליך הצטרפה לבית היהודי

אסף זמיר / צילום: איל יצהר
אסף זמיר / צילום: איל יצהר

אסף זמיר, שכיהן כסגן ראש עיריית תל-אביב, יהיה חלק מרשימתו של בני גנץ במפלגת "חוסן לישראל" לכנסת ה-21.

זמיר, 38, היה מחזיק תיק החינוך בעירייה וזו המומחיות שהוא מביא עמו לרשימתו של גנץ הכוללת כבר מספר רב של אנשים שעסקו בתחום החינוך במקצועם, בין השאר חילי טרופר לשעבר מנהל בית ספר ברנקו וייס ומוביל פרויקטים של חינוך בעיר ירוחם ומיכאל ביטון ראש עיריית ירוחם לשעבר שעסק בנושא החינוך בהרחבה.

ביום שלישי הקרוב תקיים מפלגתו של גנץ אירוע בחירות גדול עם הצגת רשימת המועמדים. יום קודם לכן, יערך אירוע הצגת הרשימה של יאיר לפיד, באולם כנסים בשפיים.

זמיר, שהפסיד במערכת הבחירות האחרונה לרון חולדאי, עומד בראש הסיעה הגדולה ביותר בתל-אביב "רוב העיר". כאשר הוא הודיע לפני כחצי שנה שהוא מתמודד על ראשות העיר נגד חולדאי, נוצר קרע בין השניים. זמיר נחשב עד אותה העת לבן טיפוחיו של חולדאי אך בקמפיין שלו טען ש-20 שנה לתפקיד ראש העיר זה די והותר. הרשימה של זמיר עדיין לא הגיעה להסכם עם חולדאי. עם זאת, אסף הראל, מי שניהל קמפיין שלם על כך שלא יכנס לתפקיד סגן ראש העיר וילחם עבור התושבים מן האופוזיציה, הגיע להסכם קואליציוני עם חולדאי.

ארליך שובצה במקום ה-3 ברשימה

במפלגת הבית היהודי, בראשות הרב הצבאי לשעבר רפי פרץ, הודיעו היום(ה') שהעיתונאית יפעת ארליך (ידיעות אחרונות) תשובץ במקום ה-3 ברשימה. מאחר ובבית היהודי עובדים על איחוד עם מפלגת האיחוד הלאומי, בראשות ח״כ בצלאל סמוטריץ ותוך אפשרות צירופו של אלי ישי וקבוצת אנשי עוצמה יהודית (בן ארי, גופשטיין, בן דביר, מרזל) - עשוי המיקום של ארליך להשתנות בהמשך.

יפעת ארליך / צילום: הבית היהודי
 יפעת ארליך / צילום: הבית היהודי

פרץ כתב על צירופה של ארליך: "יפעת היא עיתונאית מוצלחת עם השפעה רבה. אין לי ספק שהיא תדע לחבר קהלים רבים ונוספים למפלגה. הבית היהודי זה הבית של הציונות הדתית, על כל גווניה. יחד עם יפעת והנבחרת המצויינת של הבית היהודי נמריא גבוה".

כל הרשימות צריכות להיות מוגשות לוועדת הבחירות המרכזית בימים רביעי וחמישי הבאים, 20 ו-21 בפברואר.