בית החולים החדש לילדים באירלנד הפך בטעות ליקר בעולם

עם עלויות בנייה מוערכות של 1.93 מיליארד דולר - כמעט פי 3 מהערכות המקוריות - בית החולים לילדים סנט ג'יימס בדבלין נמצא במרכז מחלוקת פוליטית שהולכת וגדלה

שר האוצר האירי פסקל דונוהו / צילום: Clodagh Kilcoyne, רויטרס
שר האוצר האירי פסקל דונוהו / צילום: Clodagh Kilcoyne, רויטרס

בית החולים לילדים סנט ג'יימס בדבלין, שנמצא כעת בבנייה, צפוי להיות המרכז הרפואי היקר ביותר בעולם. הערכות לעלויות הבנייה עמדו על 739.9 מיליון דולר לפני קצת מעל לשנתיים, אך כעת העלות מוערכת ב-1.93 מיליארד דולר - כמעט פי 3 מההערכה המקורית. כך, לפי "IrishCentral".

כעת ממשלת אירלנד מתמודדת עם מחלוקת פוליטית סביב הסכום. "Belfast Telegraph" דיווח כי שר הבריאות האירי סיימון האריס אמר לדאל אירן (הבית התחתון בפרלמנט האירי) כי להערכתו הזינוק בעלויות הוא בשל חישוב לא נכון של כמות החומרים הדרושה לבניית בית החולים. 

גם שר האוצר האירי פסקל דונוהו התייחס לעניין ואמר השבוע כי רק בנובמבר האחרון הוא נעשה מודע לבעיית העלויות בביה"ח, זאת על אף כי בדירקטוריון בית החולים יש נציג ממשרד האוצר. דונוהו ציין כי לדעתו הממשלה הייתה צריכה לקבל מידע על הזינוק בעלויות הבנייה של בית החולים מוקדם יותר. עם זאת, הוא אמר שהוא מכיר את כל חברי הדירקטוריון והוא בטוח כי הם לוקחים את תפקידים ברצינות רבה ומודעים לחשיבות הלאומית בפרויקט. לפני כשבוע התפטר יו"ר הדירקטוריון. 

בשבוע הבא צפוי השר להודיע על שורה של פרויקטים שעשויים להידחות בשל עלות ההקמה של בית החולים. דונוהו ציין כי הוא מודאג מהעלות הגבוהה, אך הוא גם שאל "מהו המחיר של בריאות טובה יותר לילדים?".