פרופ' יפעת ביטון עולה על הגשר: מצטרפת לאורלי לוי-אבקסיס

ביטון, פעילה חברתית-משפטית, זוכת פרסים בתחום האקדמיה והמשפט: "אני מצטרפת היום למנהיגה שדרכה היא דרכי, ביתה הוא ביתי, ויחד נבנה גשר של תקווה לאזרחי ואזרחיות מדינת ישראל" • הצטרפותה של ביטון ללוי-אבקסיס פורסמה אתמול לראשונה אצל אילה חסון בערוץ 13

יפעת ביטון / צילום : רמי זרנגר
יפעת ביטון / צילום : רמי זרנגר

לקראת רישום המפלגות ביום חמישי הודיעה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר מפלגת "גשר", על הצטרפותה של פרופ' יפעת ביטון למפלגה. הצטרפותה של ביטון ללוי-אבקסיס פורסמה אתמול לראשונה אצל אילה חסון בערוץ 13.

ביטון היא פעילה חברתית-משפטית, ממייסדות מרכז תמורה - המרכז המשפטי לקידום שוויון במכללה למנהל ויו"ר המרכז שפעילותו מתמקדת בייצוג משפטי של נשים - תוך דגש על נפגעות תקיפה מינית, וייצוג משפטי של אוכלוסיות מוחלשות הסובלות מאפליה שיטתית על רקע מוצאן.

"אני מצטרפת היום למנהיגה שדרכה היא דרכי, ביתה הוא ביתי, ויחד נבנה גשר של תקווה לאזרחי ואזרחיות מדינת ישראל", אמרה היום ביטון.

פרופ' ביטון היא זוכת פרסים בתחום האקדמיה והמשפט. בין היתר סייעה לוועדה לקידום מעמד האישה, ולוועדת המשנה בפורום לבחינת החוק למניעת הטרדה מינית, והיא חברת המועצה המנהלית של בנק ישראל ויו"ר ועדת הביקורת של הבנק. לאחרונה, הייתה המועמדת הצעירה ביותר לכהונה בבית המשפט העליון.

ח״כ אורלי לוי-אבקסיס: "אחרי עשור של שיתופי פעולה, גשר שמחה לקבל היום לשורותיה את פרופ' יפעת ביטון, אישה פורצת דרך ולוחמת חברתית אמיתית, בוגרת קריית מלאכי, הרווארד וייל, מועמדת לבית המשפט העליון. שילוב מנצח של ידע אקדמאי מעמיק וניסיון רב שנים של עשייה חברתית למען צמצום פערים בכל נקודת זמן ותפקיד. כשהבטחתי שגשר תורכב משליחי ציבור אמיתיים, התכוונתי לאנשים מסוגה של יפעת".