דיור בר-השגה: עיריית ת"א מגרילה 84 דירות להשכרה בדרום העיר

בעירייה, בשיתוף חברת עזרה ובצרון, פתחו היום את ההרשמה להגרלת 84 דירות להשכרה במחיר מוזל, מרביתן בשכונת שפירא • בין הקריטריונים לזכאות: תושבות בעיר ומשפחות בתחילת דרכן • שכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, 3,900 לדירת 4 חדרים

יסוד המעלה / הדמיה: באדיבות חברת לבנת הזהב
יסוד המעלה / הדמיה: באדיבות חברת לבנת הזהב

עיריית תל-אביב, בשיתוף חברת הבת "עזרה ובצרון", הודיעו היום (א') על פתיחת מועד ההרשמה להגרלת 84 דירות להשכרה במחיר מוזל. הדירות נמצאות במיקומים שונים בעיר. מרבית הדירות מוצעות להשכרה בשכונת שפירא, בפרויקט ששמו "גני שפירא".

הפרויקט הוקם לפני כ-6 שנים באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית תל-אביב-יפו באופן ייעודי לדיור בר-השגה. מהודעת העירייה עולה כי בפרויקט יוקצו 53 דירות בנות 3-5 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, 3,900 לדירת 4 חדרים, 3,700-3,900 שקל לדירת גן בעלת 3-4 חדרים, כ- 4,200 שקל לדירת פנטהאוז בעלת 4 חדרים וכ- 4,600 שקל לדירת פנטהאוז בעלת 5 חדרים. בפרויקט בשכונת יד אליהו מוצעות 17 דירות בנות 1-2 חדרים. כמו כן מוצעות 10 דירות להשכרה בפרויקט we הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי. מדובר בדירות בגודל 2-3 חדרים כשעלות השכירות החודשים בפרויקט תעמוד על כ-4,300 שקל לדירת 2 חדרים וכ-5,000 שקל לדירת 3 חדרים. פרויקט קרוב נוסף למגדלי עזריאלי הוא "מידטאון תל-אביב, שם מוצעות להשכרה 3 דירות בנות 3 חדרים. עלות השכירות בהם תעמוד על כ-5,040 שקל. בנוסף מוצעות שתי דירות בשכונת נווה שאנן.

בהודעת העירייה לקראת פתיחת ההגרלה נמסר כי "הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר-השגה של העירייה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. עם זאת, לאור הביקוש, בשנה שעברה הורחבו הקריטריונים וכעת תנאי הסף כוללים שישה קריטריונים, בהם: היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל-אביב-יפו (במשך שלוש השנים האחרונות לפחות או במשך ארבע שנים לפחות מתוך עשר השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע), גיל שאינו עולה על 45 או מעל גיל 45 ובלבד שבמשק הבית יש ילד אשר גילו עד גיל 12 שנים במועד הקובע. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי (עם אפשרות לסטייה של עד 10 אחוזים מעל הסכום הקבוע ברף העליון של העשירון השביעי בהתאם לפרסומי הלמ"ס).

ראש העירייה, רון חולדאי, מסר כי "המציאות הישראלית שבה אפילו בני מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה - היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת-גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם".

עיריית תל-אביב-יפו היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא יוקר הדיור והמחיה בראש סדר עדיפויותיה. בכלים המצומצמים העומדים לרשותה, העירייה מקדמת פרויקטים לדיור בר-השגה ותכניות להתחדשות עירונית להגדלת מצאי הדירות בשוק".

מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, אלי גינזברג הוסיף כי, "כחברה ציבורית הפועלת לרווחת התושבים, אנו רואים חשיבות עליונה בפרויקטים של דיור בר-השגה, כחלק מכלל פעולות ההתחדשות העירונית שאנו מבצעים בתל-אביב-יפו. עזרה ובצרון הציבה לעצמה השנה תכנית שאפתנית לניהול חמישה פרויקטים גדולים של דיור בר-השגה הכוללים יחד למעלה מ-80 דירות באזורי ביקוש שונים".