קרן השתלמות – איך למשוך כספים ולא לפגוע בוותק?

כיצד פתיחת קרנות נוספות וניהול הפיקדונות מאפשרים תשתית לפרוע קרן מסוימת תוך שמירת הוותק?

תשואה / צילום: Shutterstock
תשואה / צילום: Shutterstock

הנה תרגיל שיאפשר לכם למשוך את קרן ההשתלמות שלכם מתי שתרצו. זה סוג של תחמון, אבל זה חוקי, מותר, ומקובל.

קרן השתלמות נועדה לתקופה של 6 שנים. מדובר בחיסכון הכי טוב שיהיה לכם בזכות הטבות המס שגלומות בו וההפרשה הגדולה של המעביד.

בפועל רבים מאריכים את התקופה (בזכות ההטבות במוצר - הרחבה כאן). אבל אם בכל זאת חשוב לכם (מסיבות שונות) לפרוע את הקרן , אך מצד שני אתם רוצים לשמור על הוותק (גם לצורך הפקדות נוספות), אז למרות שזה נראה כמו קסם - זה אפשרי. יש שיטה לעשות זאת.

צריך להתכונן מראש, וזה עובד כך - במקביל לפתיחת הקרן שלכם תפתחו קרן נוספת (או כמה קרנות נוספות). בקרנות החדשות תעשו פעולה אחת לפחות כדי שהקרנות האלו ייחשבו לקרנות פעילות.

תמשיכו להפקיד בקרן המרכזית שלכם (הקרן הוותיקה), אם כי אתם יכולים כמובן להרחיב את החיסכון גם לקרנות אחרות.

במצב שנוצר כל קרן מקבלת את הוותק שלה, ואם הקרנות נפתחו בערך באותה תקופה, אזי יהיה להן את אותו הוותק ובהתאמה הן ייהפכו לנזילות באותה תקופת זמן.

ברגע שמושכים כסף מקרן אחת, היא לא תאפשר הפקדות חדשות, כלומר, אתם מאבדים את היתרון החשוב שיש בקרנות השתלמות (יתרון מיסוי). אבל ברגע שפתחתם כמה קרנות, הרי שאין בעיה. מרגע שמשכתם כסף, תפקידו את ההפקדות החודשיות בקרן השנייה. הקרן השנייה היא כבר נזילה והמשמעות שגם ההפקדות החדשות - נזילות. אחרי הכל, היא כבר צברה את הוותק של ה-6 שנים.
וכאמור אפשר לפתוח מספר רב של קרנות ואז במשך תקופה ארוכה , הקרנות השתלמות שלכם יהיו נזילות.

דירוג קרנות השתלמות מסלול כללי - עשר שנים

דירוג קרנות השתלמות מנייתיות - עשר שנים

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.