בית המשפט ביטל את הסדר החוב: מוטי בן משה לא ירכוש את אפריקה ישראל

השופט איתן אורנשטיין קבע כי הסדר החוב בטל, וזאת בעקבות הסכמה כי השינוי שביקש בן משה לבצע בתמורות ההסדר הוא מהותי וידרוש אישור מחדש של מחזיקי האג"ח • כעת ניתן יהיה לבחון הצעות השקעה אחרות, ובראשן זו של קבוצת ביג-מגה אור לרכישת השליטה באפריקה נכסים ב-1.37 מיליארד שקל

מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, הנשיא איתן אורנשטיין, החליט היום (ב') על ביטול פסק הדין המאשר את הסדר החוב של חברת אפריקה ישראל, שבמסגרתו נקבע כי המשקיע מוטי בן משה ירכוש את אפריקה ישראל . נזכיר כי החברה חייבת 3.3 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה.

בעקבות ההחלטה, שניתנה כמעט 3 שנים לאחר שהתחילו המגעים להסדר חוב שני באפריקה ישראל, שבעבר נשלטה על-ידי לב לבייב, יוכלו כעת החברה ומחזיקי איגרות החוב שלה לשוב לבחון הצעות השקעה אחרות בחברה או בנכסים שלה, ובראשן הצעה של קבוצת ביג-מגה אור וגופים נוספים, לרכישת מניות השליטה בחברה-הבת אפריקה נכסים ב-1.37 מיליארד שקל.

במהלך דיון שהתקיים היום באולמו של הנשיא אורנשטיין, ניסה בא-כוחו של בן משה להשאיר את פסק הדין בתוקף, אבל באי-כוחם של מחזיקי האג"ח התנגדו לבקשה. בעקבות הסכמה כי השינוי שביקש בן משה לבצע בתמורות ההסדר הוא מהותי וידרוש אישור מחדש של המחזיקים, קבע כאמור הנשיא אורנשטיין כי ההסדר הקיים בטל.

נוסף על כך, הדיון היום עסק גם בבקשת מחזיקי האג"ח לחלט פיקדון על סך של 100 מיליון שקל שהפקידו חברות מקבוצת בן משה לצורך הבטחת ההסדר. בדיון הציע הנשיא אורנשטיין לצדדים לפנות לבוררות להעניק להם זמן עד ליום ראשון הקרוב לשוב אליו עם תשובה בנושא. לחלופין קבע הנשיא אורנשטיין כי אם התשובה לגבי הבוררות תהיה שלילית, נושא חילוט הפיקדון ייבחן בהליך משפטי מהיר.