עוזב את הליכוד: אורן חזן יתמודד בבחירות הקרובות כראש מפלגת צומת

למפלגה אין כעת שלד, וחזן מנסה להקים אותה מחדש • בהודעה ששידר בדף הפייסבוק שלו, קרא חזן לכל מפלגות הימין הקטנות להתאחד עמו ולרוץ תחתיו כדי להימנע מאובדן קולות הימין

צילום / איל יצהר
צילום / איל יצהר

חבר הכנסת אורן חזן הודיע הערב (ב') כי הוא עוזב את הליכוד ויעמוד בראש מפלגת צומת הוותיקה בבחירות הקרובות. בהודעה ששידר בדף הפייסבוק שלו, קרא חזן לכל מפלגות הימין הקטנות להתאחד עמו ולרוץ תחתיו כדי להימנע מאובדן קולות הימין. "אני קורא לכל מפלגת ימין אמיתית שלא נכנעת ללחץ האמריקאי, ושטובת עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל וחיילי צה"ל לנגד עיניה - להצטרף אליי לדרך, אני מבטיח לשריין אותם במקומות ריאליים. צריך להניח את האגו בצד אמר חזן, להפסיק את המלחמה על הכסאות ולרוץ יחד. צריך להתגייס כי זו היא שעה קשה והמדינה בסכנה.

הוא הציג את הסיסמה "צומת לשמור את נתניהו בימין" ואמר כי יפעל בשם הימין האמיתי, השורשי זה שאינו מתקפל תחת לחץ, וימנע מנתניהו לוותר על ארץ ישראל. עוד הזכיר כי עמד לצידו של אלאור עזריה שהורשע כי הרג מחבל פלשתיני פצוע, ולצידם של לוחמי "נצח יהודה" המואשמים כי התעללו בעצורים פלשתינים. הוא קרא לראש הממשלה להפסיק את מזוודות הכסף לחמאס ולפעול מיידית להחזרת גופותיהם של חיילי צהל ואת אברה מנגיסטו משבי חמאס בעזה.

חזן הרחיב בנושאים חברתיים שבהם כך טען הוביל את המדיניות למען האזרח הקטן, "אני יודע כי השבע לעולם לא יבין את הרעב" אמר. בילית רבות בבתי חולים, ואני יודע ומבין את הבעיות האמיתיות של הציבור "אני הזקנה במסדרון" הוסיף.

חזן שהתאכזב מתוצאות הפריימריז בליכוד שבהם הוצב במקום לא ריאלי, האשים את ראש הממשלה נתניהו כי דאג לחיסולו. הוא חיפש פלטפורמה מפלגתית אחרת שיוכל לרוץ דרכה, ומצא את "צומת" המפלגה הוותיקה שהקים הרמטכל לשעבר רפאל איתן ז"ל. לשיא הצלחתה הגיעה צומת בבחירות לכנסת ה-13 אז זכתה ב-8 מנדטים. אולם, במהלך אותה קדנציה התפלגה המפלגה ושניים מחבריה אפשרו את אישור הסכמי אוסלו בכנסת. בבחירות שלאחר מכן הצטרפה המפלגה לגוש פרלמנטרי עם הליכוד ובבחירות לכנסת ה-15 לא עברה המפלגה את אחוז החסימה. בשנת 2009 עשתה את הניסיון האחרון להתמודד בבחירות. למפלגה אין כעת שלד, סניפים או פעילים, וחזן מנסה להקים אותה למעשה מחדש.

כדי להשתמש באותיות "אח" שעמן הוא מתכוון לרוץ הוא יזדקק לאישור מפלגת העבודה והליכוד שאותיות אלה מופיעות גם אצלן.