ספירת הקולות הסתיימה: אבי חימי הוא ראש לשכת עורכי הדין החדש, במקום אפי נוה

נוה עצמו התייצב להצביע היום, ועפ"י מקורביו נתן את קולו לחימי, כך שמדובר בניצחון מתוק ליו"ר היוצא • המינוי הוא עד לבחירות שייערכו בלשכה ביוני השנה • 43 חברי מועצה הצביעו היום; אבי חימי גרף רוב של 24 קולות, לעומת 19 קולות לאורי קינן

עו"ד אבי חימי / צילום: איל יצהר
עו"ד אבי חימי / צילום: איל יצהר

עו"ד אבי חימי נבחר למחליפו של עו"ד אפי נוה כראש לשכת עורכי הדין, עד לבחירות שייערכו בלשכה ביוני השנה. מדובר בניצחון מתוק לעו"ד נוה, אשר הביע תמיכה וקידם מאחורי הקלעים את עו"ד חימי. 43 חברי מועצה הצביעו היום (ג'), ובתום ספירת הקולות התברר כי חימי גרף רוב של 24 קולות, לעומת 19 קולות לעו"ד אורי קינן.

נוה עצמו התייצב להצביע היום, ועל-פי מקורביו נתן את קולו לחימי. התייצבותו להצבעה נעשתה על רקע (ואולי אף בהתרסה על) מחלוקת שהתעוררה סביב השאלה אם הוא יכול להצביע על-פי חוק, ואשר נחשפה הבוקר ב"גלובס".

היום בין השעות 9:00 ל-16:00 התייצבו 48 חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בבית הפרקליט בתל-אביב לשם בחירת מחליפו הזמני של עו"ד אפי נוה בראשות הלשכה.

משרת ראש לשכת עורכי הדין התפנתה במפתיע לאחרונה על רקע החקירה הפלילית שנפתחה נגד עו"ד נוה בפרשה המכונה "פרשת המין והמינויים". נוה חשוד בעבירות על טוהר המידות, ובין היתר בקידום שופטים בתמורה לשוחד מיני.

בשלב זה לא ברור כיצד תסתיים החקירה, אולם היא כבר הובילה לסיום הפרק הפוליטי-ציבורי של נוה כראש הלשכה - ונוה כאמור התפטר עם פרוץ החקירה.

בנוסף מתמודד נוה בימים אלה עם כתב אישום שהוגש נגדו בפרשת "ביקורת הגבולות", במסגרתה הוא מואשם כי סייע לבת זוגו לעבור במעבר הגבול מבלי להחתים את דרכונה.

על-פי חוק לשכת עורכי הדין, אם התפטר ראש הלשכה, ועברו 3 שנים ממועד הבחירות הקודמות למוסדות הלשכה (שנערכו בחודש יוני 2015), על המועצה הארצית לבחור בבחירות חשאיות את חבר המועצה הארצית שיעמוד זמנית בראש הלשכה עד למועד הבחירות הכלליות. וכך, כעת מקבל ציבור עורכי הדין מחליף זמני לראש הלשכה, שיכהן מספר חודשים בודדים.

על תפקיד יו"ר הלשכה הזמני התמודדו כאמור ראש בראש עו"ד אורי קינן, ממלא-מקום ראש לשכת עורכי הדין, המכהן בתפקיד מאז שנוה התפטר; ועו"ד אבי חימי, הממונה על ועד מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין שנמצא בהקמה בימים אלה. שניהם נחשבים לחברי הקואליציה של נוה, שניהם נחשבים למקורביו. ואולם, כפי שנחשף ב"גלובס", לדברי גורמים שונים בלשכה, עו"ד נוה בחר לקדם דווקא את חימי.

קינן בחר תחילה שלא להגיב לדברים אלה, אך הבוקר פתח במלחמה גלויה נגד כוונתו של נוה לקדם את חימי, כאשר הזמין את חוות-הדעת לפיה נאסר על נוה להצביע בבחירות. ואולם בהמשך היום נסללה הדרך להצבעתו של נוה, לאחר שהמועצה קיבלה חוות-דעת משפטית הפוכה מיועציה המשפטיים של הלשכה, לפיה נוה אינו מנוע מלהצביע בבחירות. 

*** חזקת החפות: חקירת המשטרה בחשד לשוחד מיני סביב מינוי שופטים נמצאת בראשיתה; ובפרשת ביקורת הגבולות - כתב האישום רק הוגש, טרם נשמעה הגנתם של הנאשמים, ולא ידוע כיצד ההליכים הפליליים יסתיימו. יודגש כי כל המעורבים בשתי הפרשות, ובהם אפי נוה, הם בחזקת חשודים וזכאים ליהנות מחזקת החפות.