אקזיט: גוגל רוכשת את אלומה הישראלית תמורת 100-150 מיליון דולר

אלומה, שהוקמה על ידי שלושה בוגרי תלפיות, מצטרפת לפעילות הענן של גוגל • החברה שנוסדה ב-2014 גייסה מאז 15 מיליון דולר

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל / צילום: סטפן לם, רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל / צילום: סטפן לם, רויטרס

חברת גוגל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אלומה (Alooma), כך הודיעה היום ענקית הטכנולוגיה. סכום הרכישה אינו נמסר אך לפי הערכות בשוק הרכישה בוצעה בסכום של 150-100 מיליון דולר. לפי IVC, אלומה גייסה 15 מיליון דולר במהלך שנות קיומה, כך שמדובר באקזיט יפה למשקיעים.

אלומה הוקמה ב-2014 על ידי המנכ"ל יוני ברוידא, שעבר הרבה שנים במשרד ראש הממשלה, רמי עמר, מהנדס ששירת ביחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, ויאיר וינברגר, לשעבר סמנכ"ל הפיתוח של ConvertMedia. שלושת המייסדים הם בוגרי תוכנית תלפיות בצה"ל. המערכת שהם פיתחו מסייעת לארגון להתחבר למקורות המידע בזמן אמת ממקום אחד בענן.

המשקיעים בחברה כוללת את קרן לייטספיד, קרן סקויה ואת וינטג'. משקיע נוסף בחברה הוא אריאל מייסלוס, היזם של חברת אנוביט שנמכרה לאפל. על בסיס אנוביט הוקם מרכז הפיתוח של אפל בישראל.

שירות הענן של גוגל מנסה להתחרות ב-AWS, שירות הענן של אמזון, ששולטת בשוק. שתי החברות, כמו גם מיקרוסופט, מנסות להציע היצע של פתרונות ללקוחות כדי לשכנע אותם להצטרף לפלטפורמת הענן שלהם. חלק מהפתרונות הם מפתחים בעצמן, אך פתרונות נוספים הם רוכשים. כך למשל, אמזון רכשה לאחרונה את הסטארט-אפ הישראלי קלאוד אנדור תמורת 250 מיליון דולר.