רפאל חשפה טיל שמסוגל להשמיד ממרחק רב מטרות תת-קרקעיות

הטיל, שנקרא "רוקס", הוא טיל אוויר-שטח לטווחים ארוכים • לפי רפאל, הטיל עושה את מסלולו אל המטרה במהירות על-קולית, מה שמפחית משמעותית את חשיפת מטוס התקיפה שמשגר אותו למערכות נ"מ

הטיל רוקסי / צילום: דוברות רפאל
הטיל רוקסי / צילום: דוברות רפאל

רפאל חושפת הבוקר (ג') טיל אוויר-שטח חדש לטווחים ארוכים, שמסוגל להשמיד גם מטרות תת-קרקעיות: הטיל, שנקרא "רוקס" נחשף בתערוכת הנשק היוקרתית AeroIndia שמתקיימת בימים אלה בבנגלור שבהודו.

לפי רפאל, הטיל החדש משוגר ממטוסי קרב לעבר מטרות קרקעיות ותת-קרקעות שנמצאות במרחק רב מהם - מחוץ לאזורי הכיסוי של מערכות ההגנה האוויריות של האויב. את מסלולו אל המטרה הוא עושה במהירות על-קולית, מה שמפחית משמעותית את חשיפת מטוס התקיפה שמשגר אותו למערכות נגד מטוסים (נ"מ). עוד אמרו ברפאל כי הטיל מסוגל לפגוע גם במטרות ניידות, וגם במצב שמופעלים אמצעים לשיבוש מערכות ניווט שמבוססות על GPS .

הטיל רוקסי/ צילום: דוברות רפאל
 הטיל רוקסי/ צילום: דוברות רפאל

את רוב הדרך אל המטרה ה"רוקס" מנווט באמצעות מערכות GPS ואת חלקה האחרון הוא עושה באמצעות ראש ביות ועם יכולת לעיבוד תמונה באופן שמבטיח פגיעה מדויקת. ברפאל לא מפרטים מה טווח הטיל ומה משקל ראש הקרב שלו - אך מציינים כי מדובר ברש"ק קטלני: "ה'רוקס' הוא טיל מתקדם וחדשני ואנחנו מיישמים בו גם טכנולוגיות שכבר מיושמות גם במערכת טילי ה'ספייס' שהיא נשק מבצעית", אמר ראש חטיבת אוויר ומודיעין ברפאל, יובל מילר.

על פי הערכות, רפאל מייעדת את הטיל החדש, בין השאר, לשוק ההודי, שבו היא פעילה מזה כשני עשורים ובבעלותה מספר חברות בנות והיא מקיימת שותפויות עסקיות רבות. במסגרת שיתופי הפעולה שלה בהודו היא העבירה בשנים האחרונות ידע המאפשר יצור של חלק ממוצריה במדינה וזאת במסגרת המדיניות של ממשלת הודו - להתנות עסקאות בהעתקת יצור של המערכות בתחומה.

מזה תקופה ארוכה שרפאל ממתינה להכרעה שאמורה להתקבל בהודו בנוגע לביצוע עסקת ענק של הצטיידות הצבא ההודי בטילים נגד טנקים מסוג "ספייק", והיקפה כמה מאות מיליוני דולרים. העסקה מתעכבת על רקע מחלוקות פנימיות בהודו מסביב לשאלה אם להצטייד בטילים הישראליים או לצייד את הצבא בטילי נ"ט חדשים שמפותחים בתעשייה ההודית.