תיעוד בלעדי: צפו במנחם ויינברג, הפיננסייר שבמוקד פרשת הענק של שוק ההון, נכנס ויוצא היום מחקירה ברשות ני"ע

רו"ח מנחם ויינברג נחקר היום בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של מספר חברות ציבוריות • חקירתו הנוספת של ויינברג היא חלק מהחקירה החדשה והמסועפת שמבצעת מחלקת החקירות ברשות, במסגרתה פשטו אתמול על משרדיהן של סאמיט, קדימהסטם, כלל ביוטכנולוגיה ואליום מדיקל, ואף נחקר בעליה של סאמיט זוהר לוי

רו"ח מנחם ויינברג בכניסה לחקירה, היום \ צילום: כדיה לוי
רו"ח מנחם ויינברג בכניסה לחקירה, היום \ צילום: כדיה לוי

רו"ח מנחם ויינברג הגיע היום (ד') למשרדי מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך לחקירה נוספת. זאת, לאחר שבתחילת השבוע נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של מספר חברות ציבוריות.

חקירתו הנוספת של ויינברג בשעה זו היא חלק מהחקירה החדשה והמסועפת שמבצעת מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך. חלק מהנחקרים בעלי פרופיל גבוה בשוק ההון, כאשר אחד המוכרים מבניהם הוא זוהר לוי, העומד בראש אימפריית הנדל"ן סאמיט. לוי נחקר גם הוא אתמול (ג') במשרדי הרשות, ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים. 

רו"ח מנחם ויינברג בכניסה לחקירה ברשות ניירות ערך \ צילום: כדיה לוי
 רו"ח מנחם ויינברג בכניסה לחקירה ברשות ניירות ערך \ צילום: כדיה לוי

לפי החשד שנבדק במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך, בין השנים 2016-2018 קיים ויינברג קשרים ישירים עם אנשי פנים בחברות ציבוריות שונות המחזיקים בעמדות מפתח וכן עם נושאי משרה בכירים באותן חברות.

עוד חושדת הרשות כי ויינברג השתמש באופן שיטתי במידעי פנים שקיבל לידיו מאותם אנשי פנים, טרם פרסומם לציבור, וביצע, כשברשותו מידע פנים, עסקאות בהיקף כספי של מיליוני שקלים בניירות ערך של אותן חברות.

ויינברג ביציאה מהרשות / צילום: כדיה לוי
 ויינברג ביציאה מהרשות / צילום: כדיה לוי

לפי החשד שנבדק, בעקבות פעילות אסורה זו גרף ויינברג רווחים כספיים אסורים בסך של מאות אלפי שקלים.

בתום חקירתו הראשונה בתחילת השבוע שוחרר ויינברג למעצר-בית בתנאים מגבילים. 

*** חזקת החפות: החקירה נגד רו"ח מנחם ויינברג וזוהר לוי נמצאת בראשיתה. מדובר בשלב מקדמי מאוד של ההליך הפלילי. הנחקרים מכחיש את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.