נעילה שלילית בת"א; חברה לישראל ובזק ירדו בכ-2.4%

מדד ת"א 35 איבד 0.54% ומדד הביטוח ירד ב-1% • מניית הקנאביס וויטסמוק ירדה 7.8%, מנגד אינטרקיור והרודיום עלו 4.85% ו-4.5% בהתאמה

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בירידות. ת"א-35  ות"א-125  איבדו כ-0.54%, ת"א-90  ירד ב-0.43%. ת"א-ביטוח פלוס  ירד ב-1%. 

המניות שבלטו בעליות במדד ת"א-35 היו טאואר , עזריאלי קבוצה  ומזרחי טפחות . בירידות בלטו אופקו הלת' , חברה לישראל  ובזק 

בסיכום שבועי מדד ת"א 35 עלה 0.9%, ובכך השלים עלייה של 7.2% מתחילת השנה.

15:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות שערים, בהובלת מניית לאומי שמאבדת 1% במחזור הגבוה בתל אביב. מניית אינטרקיור  מזנקת 5% על רקע ההודעה על מינוי האלוף ניצן אלון לתפקיד מנכ"ל קנדוק.

מניית אלקטריאון צונחת ביותר מ-6%, ומניית וואן טכנולוגיות יורדת 2.2%. 

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם בשעה זו ב-1.36 מיליארד דולר.

14:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 0.5% ומנגד ת"א 90 עולה 0.2%. ברקע למסחר המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר הדיונים בין ארה"ב לבין סין, המנסות להביא לידי סיום את מלחמת הסחר שהתפתחה ביניהם כבר לפני חודשים ארוכים.

מניית קדימהסטם  צונחת 5.6% בצל חקירת המנכ"ל. ביטפארמס  צונחת בעוד 17.5%. מניות הקנאביס עמיר שיווק , אינטרקיור , הרודיום השק  עולות, ומנגד וויטסמוק  צונחת בכ-9%.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם ב-1.24 מיליארד שקל.

מניית קרור  מרכזת עניין. בימים האחרונים דיווחה קרור על תביעה שהוגשה נגדה על-ידי כלל תעשיות בקשר לחלוקת דיבידנד בחברה הבת יפאורה.

אינטרקיור  עולה במחזור גדול. ברקע למסחר, החברה דיווחה הבוקר על מינויו של אלוף במילואים ניצן אלון למנכ"ל החברה הבת קנדוק.

חברת נתנאל גרופ  דיווחה על מזכר עקרונות להקמת מלון ב"בית גאון" שבתל אביב. מיקרנט צוללת אחרי שהחברה פרסמה הבוקר תוצאות מקדימות לשנת 2018.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת מתונה.

בלאומי שוקי הון התייחסו בימים האחרונים למתרחש בשוק האג"ח הקונצרני וציינו בין היתר כי "המגמה החיובית במרבית המדדים בשוק המשני מקבלת גם רוח גבית מהפעילות הדלילה יחסית בשוק הראשוני".

לפי נתוני לאומי שוקי הון, מתחילת השנה ועד כה היקף הגיוסים "הינו האיטי מזה כחמש שנים".

בלאומי שוקי הון ציינו כי "חודש פברואר ממשיך את המגמה מחודש ינואר של ירידה משמעותית בהיקף ההנפקות. החודשים ינואר-פברואר אשתקד בלטו בגיוסים מואצים שהסתכמו ביותר מ-15 מיליארד שקל במצטבר. עד כה, מתחילת השנה מסתכמים הגיוסים בכ-6.5 מיליארד שקל בלבד, כאשר מרבית הגיוסים הם של חברות בדירוג גבוה במיוחד, של קבוצת AA ומעלה". עוד הוסיפו בעניין הגיוסים ב-2019 מתחילת השנה ועד כה "לכ-35% מסך הגיוס אחראי בנק לאומי שגייס 2.3 מיליארד שקל".

בכל הנוגע להשקעה באפיק הקונצרני בלאומי שוקי הון ממליצים להתמקד "בעיקר בחברות בדירוג גבוה", ומעדיפים "השקעה ישירה בסדרות חלף השקעה באינדקסים". עוד סבורים שם כי לא כדאי להגדיל חשיפה לחברות בדירוג נמוך יחסית.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות כאשר מדד ת"א-35  מאבד 0.3% ומדד ת"א-90  עולה 0.1%. מניית קדימהסטם צונחת 7.5% בצל החקירה נגד המנכ"ל יוסי בן יוסף.

מניית הקנאביס הרודיום השקעות מזנקת 7.6%, ומניית אינטרקיור  עולה ביותר מ-5% לאחר שהחברה דיווחה על מינוי האלוף במילואים ניצן אלון למנכ"ל קנדוק. 

שפיר הנדסה  מאבדת 1% בצל ההודעה כי החברה הבת נחקרה בחשד להונאה ברומניה

בעל השליטה בחברת פי.אל.טי פיננס , שרון פלצ'י, זומן לתת עדות במסגרת חקירה המתנהלת נגד צד ג', ובמהלכה הוחלט לחקור אותו באזהרה בקשר עם עבירה של סיוע להלבנת הון. לפי הדיווח של החברה לבורסה, לא מדובר בהלבנת הון שקשורה לחברה.

מניית קדימהסטם  צונחת בצל הדיווח כי מנכ"ל החברה יוסי בן יוסף נחקר בחשד להוצאת כספים מהחברה, במסגרת הפרשה שמטלטלת את שוק ההון בימים אלו.

נתנאל גרופ  מדווחת על חתימת מזכר עקרונות להשכרת בית גאון בתל אביב לשם הקמת והפעלת בית מלון. עלויות הסבת הנכס למלון מוערכות ב-50 מיליון שקל.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם ב-925 מיליון שקל.

הפקיעה החודשית על נגזרים על מדד ת"א 35 לחודש פברואר נקבע על 1,582.34 נקודות.

בשוק המט"ח האירו נסחר ללא שינוי מול השקל סביב 4.104 שקלים, וכך גם הדולר שמטפס 0.1% מול השקל ונסחר סביב 3.622 שקלים.

09:50

המסחר בתל אביב נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א-35  עולה 0.10% מדד ת"א-90  עולה 0.24%. מדד הבנקים  עולה 0.12%. 

מניית אופקו הלת' יורדת 3.3%, מניית לייבפרסון יורדת 1.14% בעקבות פערי ארביטראז'. 

9:05

חברת שפיר הנדסה  דיווחה לבורסה כי "ביום 20 בפברואר 2019 התקבלה אצל שפיר מבנים 1991, חברה-בת בבעלות מלאה של החברה, באמצעות מנהלה (שהינו אחד מבעלי השליטה בחברה), פנייה בכתב מטעם OLAF (European Anti-Fraud Office), שהינו גוף של הנציבות האירופית, לפיה נפתחה על-ידו חקירה בקשר עם פעולות הונאה לכאורה בביצוע פרויקט 18 - DN ברומניה, אשר בנק ההשקעות האירופי השתתף במימונו, וזאת בדבר הפרת החוזה לביצוע הפרויקט עקב הסבה לכאורה של ביצוע העבודות נשוא הפרויקט לשפיר מבנים רומניה בניגוד להוראות החוזה, ובהתאם ניתנת לחברה-הבת ההזדמנות להגיב בכתב על טענה זו בטרם סיכום מסקנות החקירה". 

09:00

חברת הקנאביס אינטרקיור , הנסחרת בבורסת ת"א, הודיעה הבוקר כי "על רקע אישור היצוא, האצת כושר הייצור והרחבת הפריסה הבינלאומית של קנדוק, החליט דירקטוריון אינטרקיור למנות את האלוף ניצן אלון למנכ"ל קנדוק ואת רואי זרחיה למשנה לנשיא קנדוק". אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור, מסר: "השינויים האמורים בדרג הניהולי של קנדוק, מעידים על הדגש אשר שמות גם החברה וגם קנדוק על הרחבת הייצור והשיווק של קנדוק בכוונה להתבסס כחברה מובילה בתחום הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם ומאידך על מוכנותה של קנדוק להנפקת ניירות הערך שלה בבורסת נאסד"ק".

בבורסת תל אביב נפתחה השבוע עונת הדוחות הכספיים, ואתמול בלילה פורסמו דוחותיה של חברת הקנאביס קנאשור תראפיוטיקס. בין הישראליות הנסחרות בוול סטריט, אתמול לאחר נעילת המסחר בניו יורק פרסמה חברת סולאראדג' את דוחותיה לרבעון האחרון של 2018, והיום צפויה חברת לייבפרסון לדווח גם היא על תוצאותיה.

מתארכת רשימת החברות הבורסאיות שבכירים בהן נחקרו השבוע על ידי רשות ניירות ערך בחשד לשימוש במידע פנים, ואתמול בערב התווספה לה גם פי.אל.טי פיננס , לאחר ששרון פלאצ'י, בעל השליטה בחברה, נחקר באזהרה בקשר עם עבירה של סיוע להלבנת הון, שאינה קשורה לחברה. לפניו, כפי שפרסמנו ב"גלובס", נחקרו בכירים בחברות סאמיט, קדימהסטם, כלל ביוטכנולוגיה ואליום מדיקל, כשבמוקד הפרשה עומדת חקירת רו"ח מנחם ויינברג, שעל פי החשד, בשנים 2016-2018 קיים קשרים ישירים עם אנשי פנים בחברות ציבוריות שונות, המחזיקים בעמדות מפתח, וכן עם נושאי משרה בכירים באותן חברות.

לפערי הארביטראז' בין מניות החברות הדואליות, הנסחרות בבורסות תל אביב וניו יורק, השפעה תיאורטית שלילית של 0.2% לפני פתיחת המסחר בתל אביב הבוקר. אופקו הלת'  תפתח את המסחר הבוקר עם פער שלילי של 4.1%, לאחר שירדה אתמול כ-2.5% בניו יורק; טבע תפתח את המסחר בת"א עם פער שלילי של 1.4%, לאחר ירידה של 3.4% אתמול בוול סטריט; כיל תפתח עם פער שלילי של 0.7%, לאחר ירידה של כ-1% אתמול בניו יורק.

07:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח הבוקר לאחר נעילה חיובית אתמול: המדדים המובילים טיפסו עד 0.7%. מניית בזק קפצה 5% במחזור הגבוה באחוזת בית. דלתא עלתה כ-6% אחרי הדוחות, אלטריאון נפלה בעוד 9.7%, ומניית טבע איבדה 2.2%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-1.2 מיליארד שקל.

במסחר בין הבנקים הדולר נחלש מול השקל ב0.19% ונסחר כעת סביב 3.610 שקלים לדולר. גם האירו נחלש מול השקל ב-0.18, ונסחר כעת סביב 4.095 שקלים לאירו.