ג'י1 של פימי תצטרף למדדים, וויטסמוק והרודיום יאלצו לחכות

העדכון החודשי של מדדי המניות בבורסה מתוכנן להתבצע בסוף יום המסחר של חמישי הבא • מניות הקנאביס הרודיום השקעות ו-וויטסמוק לא יצטרפו לעת עתה למדדים • מנייתה של חברת האבטחה של קרן פימי תיווסף למדדי SME60 ,SME150 ות"א רימון

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

אכזבה למשקיעי הקנאביס בחברות וויטסמוק  והרודיום השק  השקעות, בעקבות החלטת ועדת המדדים של הבורסה מסוף השבוע לדחות את מועד צירוף צמד המניות למדדי הבורסה ולמאגר תמר (מאגר המניות העומדות בתנאי סף כדי להיכלל במדדי השקעה א'ל'), "זאת עד להשלמה של רכישת הפעילות".

מדובר בשתי חברות המקדמות עסקאות להכנסת פעילות קנאביס לתוכן, אצל וויטסמוק של חברת בטר (קאן פרמצבטיקה) ואצל הרודיום השקעות של חברת פנאקסיה, אולם לפי הבורסה, שתי עסקאות אלה טרם אושרו כנדרש וטרם בוצעה הקצאת המניות במסגרת העסקאות.

מניות וויטסמוק והרודיום הגיבו בשעות הבוקר להחלטה בירידות חדות, שהגיעו לכ-7%, אולם אלה נמחקו בהמשך ונסחרו בשינויים מתונים יחסית לתנודתיות הגבוהה המאפיינת את המסחר בהן מאז הודיעו על כניסה לפעילות בתחום הקאנביס.

בבורסה ציינו כי המסלול המהיר לכניסה למדדים למניות ותיקות, דוגמת וויטסמוק והרודיום, נבחן מדי חודש, כך שהן יוכלו להצטרף למדדים בעדכון הבא במקרה בו יעמדו בתנאי הסף של המדד במועד הקובע.

לפי הבורסה, לאחר השלמת העסקאות "ניתן יהיה לקבוע סיווג ענפי התואם לעיסוקיה של החברה", ובהתאם תיבחן עמידתה של כל אחת מהשתיים בתנאים לצירוף למדדים הרלוונטיים.

על רקע הכניסה המתוכננת לפעילות בתחום הקנאביס, התחום הלוהט בבורסה כבר תקופה לא קצרה, מתחילתה של 2019 מניית וויטסמוק קפצה בכ-40% לשווי חברה נוכחי של כ-60 מיליון שקל וזו של הרודיום זינקה בכ-135% לשווי חברה של כ-130 מיליון שקל.

ג'י1 כן מצטרפת למדדים

העדכון החודשי של מדדי המניות בבורסה מתוכנן להתבצע בסוף יום המסחר של חמישי הבא (7.3), ומי שצפויה להצטרף במסגרתו למדדים במסלול מהיר למניות חדשות היא מניית חברת האבטחה ג'י1 של קרן פימי, שהחלה להיסחר בסוף חודש דצמבר 2018 אחרי שגייסה כ-150 מיליון שקל במסגרת הצעת מכר של פימי (באמצעות הצעה לא אחידה).

מניית ג'י1 תיווסף למדדי SME60 ,SME150 ות"א רימון, הכולל כ-200 מניות ומשמש בסיס עבור יתר המדדים.

ועדת המדדים של הבורסה, הכוללת שלושה חברים בראשות המנכ"ל איתי בן זאב, עלתה לכותרות בסוף 2017, עם החלטתה ולפיה עסקת מכירת מניות הנכרכת בעסקאות קשורות ובהן עסקאות החלף (SWAP), לא תוכל להיחשב לצורך חישוב החזקות הציבור בחברה. החלטה זו פגעה במהלכים שקידמו באותה עת משפחת נמרודי בהכשרת הישוב ושלמה איזנברג בחברת ישרס, במטרה להותיר את שתי החברות במדד ת"א 125, ודרשו מהם ביצוע מהלכים נוספים לעמוד במטרה.