חברת התשתיות הפינית KONE תספק את המעליות והדרגנועים בתחנות התת-קרקעיות שלאורך הקו האדום של הרכבת הקלה. החברה הפינית זכתה במכרז הענק של נת"ע לאספקת הציוד לעשר התחנות התת-קרקעיות שיפעלו לאורך הקו בהיקף כספי כולל מוערך של כ-150 מיליון שקל.
קונה גברה במכרז על שינדלר נחושתן, טיסנקרופ, אלקטרה ואוטיס. תחילה זכתה במכרז שינדלר נחושתן, אך ועדת המכרזים הממשלתית החליטה לפסול את הזכייה על-רקע של אי עמידה בתנאי הסף. בעקבות הפסילה של שינדלר נחושתן, חברת KONE הוכרזה כזוכה. לאחר שורה של עתירות נגד זכיית KONE, ביום ה' האחרון הוסרו העתירות ובכך הוכרז ניצחונה של KONE במכרז. בית המשפט גם חייב את שינדלר בתשלום הוצאות משפט ל-KONE ולנת"ע.
מנכ"ל KONE, גיא קבילי, מסר כי "השקענו מאמץ רב כדי לנצח במכרז אסטרטגי זה. אנחנו מבקשים להודות להנהלת חברת נת"ע ולצוותים המקצועיים שלה על האמון". עו"ד ליאור מימון ולינה מחולה, ממשרד ש.הורוביץ, ליוו את KONE משלב הגשת ההצעה, וייצגו אותה גם בהליכים המשפטיים, שהגישה שינדלר נחושתן. חברת KONE נחשבת לאחת משלושת חברות המעליות והדרגנועים הגדולות בעולם. החברה נוסדה בשנת 1960, נסחרת בבורסה הפינית על פי שווי שוק של כ-21 מיליארד יורו. הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להתחיל לפעול בסוף 2021 לאורך 22 קילומטרים בין בת-ים לפתח תקווה. כמחצית מהתוואי תעבור מתחת לפני הקרקע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.