בזק | בלעדי

ועד העובדים של בזק בינלאומי מזהיר מפני פגיעה בעובדים: "דירקטוריון בזק נמצא בניגוד עניינים"

במכתב שנשלח לדירקטוריון קבוצת בזק כותבת יו"ר ועד העובדים, לימור ליברמן-לביא, כי "לצערי בחר דירקטוריון קבוצת בזק לקבל החלטה חד צדדית ולנקוט בפעולות אשר יובילו לסגירת שלוש החברות-הבנות בקבוצה: בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes"

הפגנת עובדי בזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי
הפגנת עובדי בזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי

ועד העובדים של חברת בזק בינלאומי מצטרף לוועד של פלאפון לקראת נקיטת צעדים ארגוניים נגד דירקטוריון קבוצת בזק. אחרי שוועד עובדי פלאפון פנה לדירקטוריון בזק ודרש לעצור מהלכים של בזק העשויים לפגוע בפלאפון, מסתמן כי בוועד בזק בינלאומי חוששים ממציאות דומה בעקבות מהלכים של החברה-האם.

במכתב שנשלח לדירקטוריון קבוצת בזק כותבת יו"ר ועד העובדים, לימור ליברמן-לביא, כי "לצערי בחר דירקטוריון קבוצת בזק לקבל החלטה חד צדדית ולנקוט בפעולות אשר יובילו לסגירת שלוש החברות-הבנות בקבוצה: בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes. להבנתנו, חברת בזק הגישה בקשה למשרד התקשורת לקבלת רישיון ISP שיאפשר לה להפוך לספקית אינטרנט בעצמה. משמעות המהלך היא קניבליזציה מוחלטת בקבוצה והרס החברות-הבנות. הרי לאחר שיינתן רישיון שכזה, מה ימנע מחברת בזק לפנות למעל ל-800 אלף לקוחות בזק בינלאומי ולהעבירם לרשותה, תוך פגיעה אנושה בחברת בזק בינלאומי? אנו מאמינים כי מהלך דומה יפעל נגד חברת yes ופלאפון, אשר ינותקו מבסיס הלקוחות שלהן".

לדברי ליברמן-לביא, "עד כה פעלנו, ועדי העובדים השונים, תחת ההנחה כי הנהלת הקבוצה פועלת בתום לב ליצירת סינרגיה בין החברות-הבנות, על מנת לאושש את הקבוצה לאור תוצאותיה העסקיות. מהלך זה, לקבלת רישיון ISP מוכיח לנו כי במקביל, פעלתם בהיחבא למען מטרה הפוכה בתכלית - והיא ייבוש וסגירת החברות-הבנות, על כל 5,500 העובדים שבהן. גם כאשר פנינו אליכם בטענה כי לא יהיה נכון ליצור הנהלה אחודה לכלל החברות-הבנות, השבתם כי אין מנוס ומדובר בצעדי התייעלות בלבד. עכשיו אנו נוכחים לגלות כי מדובר היה בזריית חול מכוונת. אנו מודעים למצבה העסקי של הקבוצה, ואנו רואים עצמנו חלק בלתי נפרד ממנה, אך לא נמשיך ונשתוק אל מול מהלכים אלה והרוח הרעה הנושבת מהם".

ליברמן-לביא ממשיכה וטוענת ש"כדירקטוריון משותף לכל החברות בקבוצה, הנדרש לייצג את כל אחת מהחברות באופן הגון, חלה עליכם אחריות אישית ומקצועית. אנחנו מצפים מכם שתפעלו ותייצגו את האינטרסים של עובדי בזק בינלאומי נאמנה. אנו מודיעים בזאת כי המשך מהלכים אלה יוביל לנקיטה בכל האמצעים שעומדים לרשותנו לשם הגנה דחופה על העובדים".

ועד עובדי חברת yes, אשר מיוצגים על ידי ההסתדרות הלאומית (עובדי בזק בינלאומי ופלאפון מיוצגים ע"י ההסתדרות הכללית) פרסם היום אגרת לעובדים שבה דווח על התקדמות במשא ומתן עם ההנהלה. יו"ר הוועד אלי כהן, כתב לעובדים כי הוא מנהל משא ומתן עם הנהלת החברה על התייעלות וסינרגיה שההנהלה מבקשת לבצע, תוך שהוא מציין כי השיח מתנהל באופן ענייני. הוא הדגיש שכל מהלך יהיה בהסכמה ובשיתוף פעולה מלא, אך טרם הושגו סיכומים.