אבגול מסכמת את 2018 עם ירידה חדה ברווחים וצופה שיפור ברבעון הראשון

הרווח של יצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול צנח אשתקד ב-43% לעומת 2017, לרמה של כ-11.7 מיליון דולר, בין השאר עקב הטבת מס גדולה שרשמה ב-2017 • העלייה בהכנסות: תוצאה של הפעלת קווי ייצור חדשים

מפעל אבגול בברקן / צילום: איל יצהר
מפעל אבגול בברקן / צילום: איל יצהר

יצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול , שהשליטה בה נמכרה בחודש יולי אשתקד לידי יצרנית הכימיקלים אינדורמה ונצ'רס (Indorama Ventures), סגרה את שנת 2018 עם צניחה של 43% ברווח הנקי לעומת 2017, לרמה של כ-11.7 מיליון דולר. זאת למרות שבשורה העליונה רשמה החברה עלייה של 16.3% בהכנסות לרמה של כ-428 מיליון דולר.

החברה רשמה עלייה בעלות המכירות, ובהוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות, כך שבשורה התפעולית של אבגול נרשמה ירידה של 25% ברווח, שהגיע לכ-27.3 מיליון דולר.

פעילותה של אבגול מתרכזת בייצור מוצרי בד לא-ארוג, המשמש חומר גלם לשוק מוצרי ההיגיינה - בעיקר לחיתולים חד-פעמיים, תחבושות חד-פעמיות לנשים, מוצרים רפואיים חד-פעמיים ומגבונים. החברה מעסיקה כיום כ-940 עובדים, ויש לה שישה אתרי ייצור - בארה"ב, בסין, ברוסיה, בישראל ובהודו. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-30 מדינות.

באבגול, שאותה מוביל המנכ"ל שחר רחים (החליף את דיוויד מלדרם ונכנס לתפקיד בתחילת השנה), מסבירים כי העלייה בהכנסות בשנת 2018 וברבעון הרביעי התאפשרה עקב הגידול בכושר הייצור, עם הפעלתם של קווי ייצור חדשים בדימונה ובהודו, וכן מהשיפור ביעילות הקו החמישי בארה"ב, שהחל בפעילותו בחודש דצמבר 2016.

תוצאות אבגול בשנת 2018 במיליוני דולרים
 תוצאות אבגול בשנת 2018 במיליוני דולרים

מנגד, גידול בהנחה ללקוח מרכזי של החברה, והפעלת הקווים החדשים, הביאו "לגידול בהוצאות הפעילות הקבועות ובהוצאות הפחת של החברה בהשוואה לתקופה המקבילה, עקב יעילות נמוכה מהממוצע הנהוג בחברה במהלך החודשים הראשונים להפעלת הקווים. נוסף על כך, הקו החמישי בארה"ב טרם הגיע ליעילות הייצור הממוצעת המקובלת של החברה לקווים דומים, כך שההוצאות הקבועות הנוספות הכרוכות בהפעלת הקו הביאו לירידה ברווח".

ברבעון הרביעי של שנת 2018 הציגה אבגול צמיחה של 14.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-115 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון גדל ב-19% לרמה של כ-8.7 מיליון דולר.

שיא בכמויות שנמכרו ברבעון

באבגול מציינים, כי ברבעון האחרון רשמה החברה שיא במונחי כמויות שנמכרו, כמויות שיוצרו וביעילות התפעולית, תוך ניצול ההשקעות החדשות שהחברה ביצעה בצפון אמריקה, בישראל ובהודו. כמו כן, החברה נהנתה מההשפעה החיובית של ירידה במחירי חומרי גלם. עם זאת, גידול בהוצאות מס, לעומת הטבת מס בהיקף של כ-11.8 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל, הביא לצניחה של 56% ברווח הנקי ברבעון, לרמה של כ-5.7 מיליון דולר.

לגבי הצפוי השנה מציינים באבגול, כי במהלך הרבעון הרביעי של 2018 ותחילת שנת 2019 "חלה ירידה משמעותית במחירי חומרי הגלם של החברה, בעיקר בשל ירידה משמעותית במחירי הנפט העולמיים. לירידה זו, במידה ולא יחול שינוי מהותי במגמה, צפויה להיות השפעה חיובית על תוצאות החברה ברבעון הראשון של 2019".

מנגד, אומרים באבגול, "ישנה האטה בצמיחה בסין, וכיום ישנו עודף היצע בסין, המביא לירידת מחירים בשנת 2019. החברה פועלת באופן אינטנסיבי כדי להתמודד עם המצב הקיים על-ידי גיוון לקוחותיה ותמהיל המוצרים". מניית אבגול עלתה כ-20% בשלושה חודשים, ושוויה של החברה בבורסה עומד על כ-1.3 מיליארד שקל.

כאמור, אינדורמה השלימה בסוף יולי 2018 את רכישת מניות השליטה באבגול  מידי הקרן הזרה את'מבה ולאומי פרטנרס, שהחזיקו יחד בכ-66% מההון, במחיר של 1.62 דולר למניה (5.88 שקלים) - לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל לאבגול. בעסקה רשמו המוכרות אקזיט מזהיר, עם תשואה של יותר מ-100% על השקעתן בתוך שש שנים.