הליכוד TV מציגים: סרטון פוליטי על רקע חלקות קבר צבאיות

אבישי עברי - אחד מיועצי הקמפיין של נתניהו, שעזב את משרתו בתאגיד השידור הציבורי כדי להצטרף לקמפיין הליכוד - אמר בשידור שהוצג בליכוד TV: "עוד ועוד אלימות, עוד ועוד הרוגים - זאת המשמעות של שלטון שמאל. גנץ זה שמאל, ושמאל זה מסוכן"

אבישי עברי וחלקות הקבר בליכוד TV / צילום מסך מתוך הסרטון שנמחק
אבישי עברי וחלקות הקבר בליכוד TV / צילום מסך מתוך הסרטון שנמחק

בקמפיין הליכוד הקרינו הערב (ג') סרטון פוליטי, כאשר ברקע מוצגת חלקת בית קברות צבאי. אבישי עברי - אחד מיועצי הקמפיין של נתניהו, שעזב את משרתו בתאגיד השידור הציבורי "כאן" כדי להצטרף לקמפיין הליכוד - אמר בשידור שהוצג בליכוד TV: "עוד ועוד אלימות, עוד ועוד הרוגים - זאת המשמעות של שלטון שמאל. גנץ זה שמאל, ושמאל זה מסוכן".

קמפיין הבחירות של הליכוד מנוהל באופן אישי על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו וצוות יועצים מצומצם המונה קבוצה קטנה של אנשים: המגיש אלירז שדה והיועצים יונתן אוריך, טופז לוק, נדב שטראוכלר ושילה אדלר וכן אבישי עברי, המשמש כמעין כתב שטח למען הליכוד. נתניהו לא משתף את צמרת הליכוד בהחלטות הקמפיין ולא מיידע את שרי הליכוד בנוגע לאסטרטגיה.

עברי הרתיח גולשים כבר אתמול (ב'), כאשר צייץ תגובה בטוויטר בה הסביר את מעשיו של ברוך גולדשטיין לפני 25 שנה.

מיד עם פרוץ הסערה והתגובות החריפות לסרטון בית הקברות, דובריו של נתניהו שלחו הודעת התנערות מן הסרטון: "ראש הממשלה נתניהו דיווח על המקרה והנחה מיד למחוק את השידור הערב של הליכוד TV, לתחקר את האירוע שאותו הגדיר כתקלה מצערת, ולנקוט צעדים כדי שהדבר לא יחזור על עצמו".

עוד נמסר מדוברי נתניהו כי האחראים לשידור הליכוד TV הערב הושעו עד להודעה חדשה.

בזירה הפוליטית הגיבו בחריפות: 

ממפלגת כחול לבן נמסר: "חיילי צה"ל שנפלו בקרב ובני משפחת השכול לא דמיינו שראש ממשלה ישתמש בהם לסרטוני קמפיין פוליטי. לך תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. תתבייש, נתניהו".

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה לסרטון הליכוד: "לנתניהו ולימין כבר אין גבולות. מי שהצניח את הכהניסטים לכנסת, עכשיו גם מעז לשחרר לאוויר סרטון מחלחל בכיכובו של האיש שרק השבוע הצדיק את הרוצח גולדשטיין".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, מסר: "‏עד כאן, ביבי. לחלקות הצבאיות אתה לא מכניס את הטינופת שלך. תתנצל בפני גנץ והמשפחות".

"גלובס" פנה גם לדוברי ש"ס, הימין החדש, איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי והאיחוד הלאומי) - אך אף אחד מהם לא הגיב לפרסום בשלב זה.

בהמשך הערב פרסם נתניהו הודעה נוספת: "‫מיד כשדווחתי הערב על טעות העריכה המצערת שנעשתה במטה הליכוד, הנחיתי להסיר את התמונה, לתחקר את האירוע ולנקוט צעדים נגד האחראים לתקלה. כאח שכול שב-43 השנים האחרונות עולה לקבר אחיו ז"ל בהר הרצל, אני מבין היטב את כאב המשפחות".