חברת התרופות מיילן הנמיכה תחזיות לשנת 2019, המניה צנחה ב'אפטר'

יצרנית האפיפן פספסה את התחזיות ברבעון הרביעי, וסיפקה צפי חלש להמשך • בדומה לטבע, גם מיילן סובלת מלחץ מתמשך בשוק הגנרי בארה"ב, וגם ירידה במכירות הגרסה הגנרית לקופקסון • מנכ"לית החברה, הת'ר בראש, צופה כי השחיקה במחירי התרופות בארה"ב תימשך

הת'ר בראש, צמכ"לית מיילן / צילום: רויטרס
הת'ר בראש, צמכ"לית מיילן / צילום: רויטרס

יצרנית התרופות הגנרית מיילן, שנמחקה בסוף 2017 מהמסחר בת"א לאחר ניסיון השתלטות כושל על פריגו, דיווחה אמש לאחר המסחר בוול סטריט על תוצאותיה לרבעון ופיספסה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק.

מנייתה של החברה צוללת בכ-11% בפתיחת המסחר בוול סטריט, לאחר שהתחזית שסיפקה מיילן להמשך נפלה בהרבה מציפיות השוק. מיילן הסבירה כי הנמכת התחזית נובעת על רקע צפי מכירות אופטימי מדי שסיפקה החברה קודם לכן.

בדומה לטבע , גם מיילן סובלת מלחץ מתמשך בשוק הגנרי בארה"ב. מוקדם יותר החודש טבע פרסמה את תוצאותיה לרבעון, ומנכ"ל החברה קאר שולץ אמר כי שנת 2019 תהיה שנת השפל שלאחריה תגיע הצמיחה. ובכל זאת, מנכ"לית החברה, הת'ר בראש, התייחסה במעמד פרסום הדוחות למחירי התרופות בארה"ב ואמרה כי השחיקה צפויה להימשך.

לגבי מכירות הגרסה הגנרית של הקופקסון, אמר בראש, כי אלו היו נמוכות מהצפוי, והחברה לא קיבלה את האישור ל-Advair לטיפול באסטמה. "הסתגלנו מהר לתנאי השוק, ובמקביל נותרנו מובילי שוק בתעשייה הגנרית, ויועצים לשינוי המבני במערכת הבריאות האמריקאית שמפריעה לגנריקה", אמרה בראש.

לשנת 2019 כולה יצרנית האפיפן צופה רווח מתואם בטווח של 4.8-3.8 דולרים למניה, והכנסות בטווח של 12.5-11.5 מיליארד דולר. מדובר בתחזית נמוכה מצפי האנליסטים בשוק בשורה התחתונה, שצפו רווח של 5.04 דולרים למניה, על הכנסות של 11.9 מיליארד דולר.

ברבעון הרביעי מיילן פספסה את תחזית האנליסטים ב-6 סנט למניה, כשרשמה רווח (non-gaap) של 1.3 דולרים למניה - ירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של החברה ירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-3.08 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות.

מניית טבע יורדת כעת ב-2% בבורסה בתל אביב, ובכך משלימה נפילה של 15% מתחילת פברואר.