התמיכה הפוליטית של נתניהו בשרן, שיעיד נגדו בתיק 4000, מוארת באור בעייתי

ראש לשכתו של נתניהו לשעבר, שרק לאחרונה ניסה רה"מ לסייע לו בפריימריז בליכוד, העיד במשטרה כי נתניהו הורה לו לסייע לשאול אלוביץ וצפוי להעיד נגדו • גם ראש מועצת הכבלים והלווין לשעבר, יפעת בן חי שגב, צפויה להעיד

דוד שרן / מקור: קובי גדעון-לע"מ
דוד שרן / מקור: קובי גדעון-לע"מ

אם ינוהל בסופו של דבר משפט פלילי נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיק 4000, ואנחנו עוד רחוקים מהשלב הזה, אם בכלל, צפויים לעלות ולהעיד נגד ראש הממשלה, עדים מעניינים רבים. בין היתר, מדובר בעדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ שמבחינת הפרקליטות אמורים לספק את העדויות שיוכיחו את הכוונה הפלילית של נתניהו לבצע עבירת שוחד.

בסוף השבוע נחשפו שמותיהם של שני עדי תביעה משמעותיים נוספים ומפתיעים למדי, שאמורים להעיד נגד נתניהו בתיק 4000. כפי שנחשף לראשונה ע"י אביעד גליקמן בחדשות 13, הראשונה היא ראש מועצת הכבלים והלווין לשעבר, יפעת בן חי שגב. בן חי שגב העידה במשטרה, כי דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, לחץ עליה להביא לידי נתניהו את חוות דעת המועצה באשר למיזוג בזק-יס. וזאת, לפי החשד, כדי לאשר את העיסקה בצורה מהירה עד כמה שניתן כדי ששאול אלוביץ יקבל את האישור. בן חי שגב העידה במשטרה, כי שרן ומקורבים נוספים אמרו לה שנתניהו עצמו ביקש את חוות הדעת כמה שיותר מהר.

בעניין עדותה של יפעת חי-שגב נמסר מטעם רה"מ: "רה"מ נתניהו לא התערב בשום צורה במיזוג בזק-יס. יפעת חי-שגב אמרה בראיון בגלי צה"ל: 'ההמלצה לאשר את המיזוג הייתה מקצועית נטו.

גם דוד שרן עצמו צפוי למסור עדות באותו עניין. שרן זכה לאחרונה לתמיכתו של נתניהו במרוץ הפוליטי שניהל על מקום ברשימת הליכוד לכנסת. אם נתניהו ידע ששרן צפוי להעיד נגדו בתיק 4000 מטעם התביעה, אזי התמיכה הפוליטית שלו בשרן, עלולה להיות מוארת באור בעייתי, בלשון המעטה. נזכיר כי שרן בעצמו הוא חשוד מרכזי בפרשת הצוללות - תיק 3000.

יפעת חי בן שגב / צילום: רמי זרנגר
 יפעת חי בן שגב / צילום: רמי זרנגר

נזכיר כי בנובמבר האחרון, נובמבר 2018, הודיעה המשטרה כי סיימה את חקירת "פרשת הצוללות" והעבירה את ממצאיה לפרקליטות לשם בחינת הגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה. זאת, בגין קיומה של מערכת יחסים שוחדית בין גורמים עסקיים, עובדי ציבור ונושאי משרה בכירים, על רקע עסקאות רכש של צוללות וכלי שיט למדינה. לגישת המשטרה נמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את קציני הצבא הבכירים לשעבר המעורבים בפרשה בהם - תא"ל (מיל') אבריאל בר-יוסף, אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום; וכן את מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שמרון ואת שרן.

שרן, שימש בתקופה הרלוונטית כראש המטה של שר האוצר דאז יובל שטייניץ, ובהמשך כראש הסגל של רה"מ נתניהו, ולסירוגין כיהן בתפקידים בכירים בחברת קצא"א. לפי המשטרה, שרן פעל על-פי החשד לטובת האינטרסים של מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3000 בעסקאות כלי השיט, וקיבל ממנו בין השנים 2013-2016 סכומי כסף במספר פעימות בסך מצטבר של כ-130,000 שקל. זאת, על-פי החשד, באמצעות מתווכים עסקיים המקורבים לשרן, אשר הוצבו על-ידי שרן במטרה להסוות ולטשטש את הקשר השוחדי בינו לבין גנור. בנוסף נחשד שרן בגיוס תרומות דרך אנשי-קש, לקמפיין הבחירות של השר יובל שטייניץ, בשנת 2012. שרן מכחיש את המיוחס לו.

בעניין עדותו של דוד שרן נמסר מטעם ראש הממשלה: "רה"מ נתניהו לא פנה לדוד שרן בעניין מיזוג בזק-יס".

*** חזקת החפות: ההליכים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד ראש לשכתו לשעבר דוד שרן נמצאים עדיין בראשיתם, והם מכחישים את המיוחס להם. גם לאחר ההחלטה להגיש נגדם עומדת להם חזקת החפות.