בהוט מכחישים: החברה אינה עומדת למכירה

בחברת התקשורת אומרים הערב כי ידיעות שפורסמו בחו"ל, שלפיהן החברה-האם אלטיס עומדת למכור אותה, אינן נכונות

לוגו הוט 2019
לוגו הוט 2019

חברת הוט הכחישה הערב (שבת) כי בכוונת החברה-האם שלה אלטיס  להעמידה למכירה. יחד עם זאת, כדאי להתייחס להכחשה הזו בזהירות, וזאת על רקע אי-הוודאות סביב המתרחש בעסקה למכירת השליטה בהוט טלקום.

בשבועות האחרונים היה ידוע כי הוט גייסה את בנק ההשקעות מורגן סטנלי לצורך חיפוש משקיע שירכוש את השליטה בהוט טלקום, שהיא זרוע התשתית הקווית של החברה, אך לנוכח המחיר הגבוה שדרשו באלטיס, לא נרשמה התקדמות.

ב"גלובס" נחשף בחודשים האחרונים על כוונת אלטיס להכניס משקיע לפעילות הוט בישראל בתחום הטלקום, וזאת בדומה למה שעשתה החברה בצרפת. המחיר שאלטיס העריכה בו את הוט טלקום לצורך המשא-ומתן עמד על 5 מיליארד שקל ולמעלה מכך.

הסיפור המעניין בתוכנית של אלטיס הוא שהיא לא היססה להציע למכור את השליטה בהוט טלקום, ואף דובר על מכירת 75% מהוט טלקום. ניתן רק להסיק מכך שאם הוט הסכימה למכור את השליטה בפעילות הנייחת שלה, לא מן הנמנע כי בהינתן המחיר המתאים היא תסכים למכור גם את עיקר פעילותה.

לרצון של אלטיס למכור את פעילותה יש שתי סיבות עיקריות: הראשונה היא הצורך בהקטנת המינוף של החברה-האם, שחייבת מיליארדי דולרים; והסיבה השנייה היא העובדה שהוט בישראל נזקקת להשקעה אדירה ברשת שלה לצורך פריסת סיבים, וספק גדול אם היא יכולה לעמוד באתגר הזה ללא הכנסת משקיע.

מהוט נמסר: "הידיעה אינה נכונה, החברה אינה עומדת למכירה".