ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: "יהיה על נתניהו להתפטר לאחר השימוע"

את הדברים אמרה חברת הכנסת ויו"ר מפלגת גשר בכנס נשים מיוחד שערכה אמש • "אם נתניהו לא יעשה כן מיוזמתו, חובתנו תהיה לגרום לכך שלא ימשיך לכהן בתפקיד ראש הממשלה או בתפקיד שר"

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס / צילום: שלומי יוסף
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס / צילום: שלומי יוסף

יו"ר מפלגת גשר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ערכה אמש (א') כנס נשים ופעילות, במהלכו אמרה כי אחרי השימוע שייערך לו, בנימין נתניהו לא יוכל להמשיך לכהן כראש הממשלה, זאת אם ייבחר.

לוי, שמפלגתה נמצאת קרוב לאחוז החסימה, אמרה עוד כי במספרים הפנימים של מפלגתה רואים שהיא קרובה מאוד לאחוז החסימה, וכי מספיק שעוד אנשים יצטרפו כדי שהיא תעבור את אחוז החסימה.

באשר לנתניהו היא אמרה: "אין מדובר ב'עוד אירוע' שגרתי - זה עניין מרכזי, מיוחד וקשה מאד. המלצה להעמיד ראש ממשלה לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות חמורות על טוהר המידות - מחייבת התייחסות ואמירה ברורה ומדויקת".

לדבריה, "‎חזקת החפות העומדת לאיש ציבור, אינה אותה חזקת חפות העומדת לאזרח רגיל. ממשרת ציבור נדרשות אמות-מידה גבוהות יותר. לכן, מי שנגדו עומד כתב אישום על עבירות פליליות אינו יכול להמשיך בתפקידו! חזקת החפות תמשיך לעמוד לו בפני החוק, כאזרח מן השורה".

לוי-אבקסיס הוסיפה כי דרישה מנתניהו להתפטר כבר עתה, מרוקנת את זכות השימוע מתוכן.

"אם הפרקליטות והיועמ"ש ימליצו להגיש כתב אישום נגד נתניהו, לאחר השימוע יהיה על נתניהו להתפטר מתפקידו, אם ייבחר אליו. ואם לא יעשה כן מיוזמתו, חובתנו תהייה לגרום לכך שלא ימשיך לכהן בתפקיד ראש ממשלה או בתפקיד שר", אמרה.

באשר לאחוז החסימה, אמרה לוי-אבקסיס: "מי שמסתובב בשטח, רואה תמונה אחרת ממה שעולה בסקרים, אבל גם אם נלך על תחזיות פסימיות, 3% זה מרחק מן הרף של אחוז החסימה. אז חסרים עוד קצת קולות. מספיק שכל אחד מכם יביא עוד איש או אישה אחת, כדי שאנחנו נעבור".

לוי-אבקסיס הקדישה את מרב הנאום שלה לנושאים מגדריים, לזכות הייצוג בשיעור של 50% כפי שהיא מציגה במפלגתה, להזנחת טיפול הרשויות באלימות נגד נשים, לאג'נדה חיונית בתחום הבריאות, כאשר לדבריה המפלגות הגדולות מעדיפות להתעלם מכך ולהתקוטט בנושא הפלסטיני.

לוי-אקבסיס אמרה: "אנחנו הרוב, 51% זה לא מגזר. אתם שואלים מה אפשר לעשות? יש לנו תוכנית סדורה. פערי השכר לא ישתנו מעצמם. כדי לגרום לזה לקרות, צריך לשבץ נשים ברשימות, ברמה של 50% לא רק לכנסת אלא גם לרשויות המקומיות". 

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל החשודים האחרים בתיקי נתניהו מכחישים את המיוחס להם בפרשות המוזכרות. יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, הם בגדר חשודים, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת לזכותם חזקת החפות.