חליתם? נפגעתם? הסטארט-אפ טיילורמד יעזור לכם לגייס מימון

החברה הודיעה היום על גיוס של 6 מיליון דולר: "התרופות מצילות החיים ומונעות הנכות התייקרו בשנים האחרונות בצורה משמעותית"

טיילורמד משלימה גיוס של 6 מיליון דולר / צילום: ענבר לוי
טיילורמד משלימה גיוס של 6 מיליון דולר / צילום: ענבר לוי

חברת טיילורמד (Tailormed), אשר מפתחת מערכת שעוזרת לחולים לאתר מקורות מימון לתרופות יקרות, הודיעה היום על גיוס של 6 מיליון דולר. את הגיוס מובילה קרן טרייונצ'רס, בהשתתפות סנארה ונצ'רס, חממת הבריאות הדיגיטלית בזכיינות החברות טבע ופיליפס. טיילורמד היא חברה בוגרת החממה. מאז הקמתה גייסה החברה כ-8 מיליון דולר.

החברה מפתחת מערכת בינה מלאכותית לתמיכה פיננסית בחולי סרטן. טיילורמד השיקה את המוצר שלה בארה"ב כבר בשנת 2017 והיא צפויה להשתמש בכסף שגויס כדי כדי להאיץ את פיתוח הטכנולוגיה ו‏חדירת ה‏מוצר והשירות לשוק.

טיילורמד הוקמה בשנת 2017 על ידי שרוליק דבורסקי ואדם סיטון. החברה פיתחה את המערכת כדי להתמודד עם בעיית ה"רעילות הפיננסית" - מצוקה פיננסית חמורה הנובעת מחוסר יכולותו של מטופל לממן טיפול, עד כדי ויתור על טיפול שיכול להיות מציל חיים. הפתרון הזה רלוונטי בכל העולם, אך במיוחד בארה"ב, שם המערכת הפיננסית בעולם הבריאות מורכבת פי כמה מאשר ברוב המדינות האחרות, וגם המחירים של השירותים הרפואיים יקרים יותר.

שרוליק דבורסקי, מנכ"ל ומייסד טיילורמד , אמר היום כי "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם קרן Triventures שמביאה ניסיון נרחב והבנת ‏שוק משמעותית, ושותפה לחזון שלנו לשיפור הטיפול תוך הורדת העלות הכוללת באמצעות פתרונות מבוססי דאטה. אנו שמחים על המשך התמיכה שאנו מקבלים מפלטפורמת ההשקעות סנארה ונצ'רס, אשר תמכה בחברה החל מימיה הראשונים".

‏ נטלי נדיבי, שותפה מנהלת בטריוונצ'רס הוסיפה כי "טיילורמד מציעה פתרון נדיר בעולמות ה-Healthcare - שיפור החיזוי הפיננסי לגופי בריאות תוך סיוע למטופלים. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם חברה המובלת על ידי יזמים בעלי הבנה עמוקה של המשתנים השונים במערכת הבריאות האמריקאית ואשר מציגים פתרון ייחודי לשוק, היוצר הרמוניה בין צרכי המטופל לצרכי גופי הבריאות".

אסף ברנע, מנכ"ל סנארה ונצ'רס , אמר: "טיילורמד היא חברה ייחודית, עם קונספט ייחודי ובעיקר עם צוות ייחודי המוביל אותה. בריאות דיגיטלית (Digital Health), הינה מרכיב חשוב באסטרטגיית ההשקעות של סנארה ונצ'רס, וככזאת, אנו תמיד מחפשים יזמים ופתרונות דוגמת טיילורמד, שעונים על צורך שוק אמיתי ומביאים להשפעה משמעותית על חיי המטפולים ועל גופי בריאות באמצעות אינטגרציה ומוניטיזציה". ‏

בראיון קודם ל"גלובס" אמר דוברובסקי כי "התרופות מצילות החיים ומונעות הנכות התייקרו בשנים האחרונות בצורה משמעותית. חברות הביטוח וקופות החולים מגלגלות הרבה יותר מן העלות על הצרכן הסופי. זו מגמה כלל עולמית, אך היא בולטת במיוחד בארה"ב. רפורמת הבריאות של אובמה הכניסה יותר אזרחים לתוך ביטוחי הבריאות, וכדי להתמודד עת זה, חברות הביטוח העלו את הפרמיות במאות אחוזים, וגם את ההשתתפות העצמית".

דבורסקי ציין כי בשיטת התשלום האמריקאית, המטופלים אפילו לא יודעים מה יהיה גובה התשלום שייגבה מהם, וקשה להם מאוד להשוות מחירים לגבי חבילת טיפול שלמה.

"קיימות היום אופציות מימון חלופי עבור חולים שאינם עומדים בתשלומים, למשל: תוכניות נגישות של חברות פארמה - החברות מוכנות לעיתים לשלם מכיסן את חלקו של החולה, כדי לפחות לקבל את חלקה של חברת הביטוח. עמותות ותוכניות ממשלתיות - אלה נפתחות ונסגרות וצריך לעקוב אחריהן. ישנה לפעמים גם אפשרות לעבור לביטוח משתלם יותר, אפילו אחרי שחלית.

"בתי החולים החלו להעסיק יועצים פיננסיים עבור החולים שלהם. התפקיד שלהם הוא בראש ובראשונה להבין כמה הטיפול יעלה לך, כדי לוודא שתוכל לעמוד בכך, ואחר כך להפנות אותך לאופציות טיפוליות שונות. אולם הכל נעשה היום בצורה ידנית על בסיס הידע של היועץ, כמו סוכני הנסיעות בעבר. המערכת שלנו בוחרת עבור החולה את החבילה האופטימלית שיכולה להיות נגישה לו כלכלית, מאתרת את כל מקורות המימון האפשריים וגם ממלאת עבורו את הטפסים כדי להגיש בקשות למימון חלופי". המערכת משלבת גם יועצים אנושיים, שבוחנים את הסבירות של התוצאות ומטייבות את התוצאות.

לדברי דבורסקי, המערכת מורכבת טכנולוגית כי היא כוללת גם אפשרויות של חיזוי. "למשל אם יש לך מחלת רקע, שמגבירה את הסיכון שהניתוח המתוכנן לך יסתבך, אולי כדאי לך מבעוד מועד לעשות התערבות במצב הרקע. אולי זה ישתלם לך יותר.

"התשלום נגבה מבית החולים, וזה כדאי לו משום שאנחנו מקטינים את החובות האבודים, כלומר את המקרים בהם אדם קיבל את הטיפול למרות שאינו מסוגל לשלם - ובית החולים לרוב לא יזרוק את המטופל החוצה, אלא יטפל במי שכבר נמצא ובחוב כבר נטפל אחר כך. לכן 7%-10% מהחובות לבית החולים הם אבודים. על פי הניסיון שלנו עד כה, המערכת שלנו יכולה להקטין את היקף החוב האבוד בעשרות אחוזים, עד כדי אלפי דולרים פר מטופל".