מפעלים | בלעדי

לא רק אינטל: קורנית דיגיטל בונה מפעל חדש בקריית גת בהשקעה של כ-62 מיליון שקל

בלעדי ל"גלובס": המפעל צפוי לייצר את הדיו למערכות הדפוס הדיגיטליות של החברה, ובקורנית מצפים שהוא יהווה תשתית לצמיחה העתידית הצפויה שלה • היום נערך טקס הנחת אבן-פינה למפעל החדש, ובסיומו אמר רונן סמואל, מנכ"ל קורנית: "אחד היעדים האגרסיביים שהצבנו לעצמנו הוא להגיע למכירות של כ-500 מיליון דולר בעוד כ-5 שנים - המפעל יאפשר לנו להגיע ליעד זה"

מפעל קורנית דיגיטל בקריית גת / הדמיה: משרד אדריכלים מושלי אלדר
מפעל קורנית דיגיטל בקריית גת / הדמיה: משרד אדריכלים מושלי אלדר

לפני כמה חודשים הציב מנכ"ל קורנית דיגיטל יעד שאפתני לחברה: הגעה לקצב הכנסות שנתי של 500 מיליון דולר תוך חמש שנים, לעומת הכנסות של 142 מיליון דולר שרשמה החברה בשנת 2018. כדי לממש את החזון, החברה מרחיבה כעת את פעילותה בישראל: ל"גלובס" נודע כי קורנית בונה מפעל חדש בקריית גת - עיר המזוהה בעיקר עם מפעלה של ענקית השבבים אינטל - בהשקעה המוערכת בכ-62 מיליון שקל.

קורנית דיגיטל  מייצרת מערכות דפוס דיגיטליות להדפסה על טקסטיל, ומנייתה נסחרת ב נאסד"ק בשווי של 751 מיליון דולר, אחרי עלייה של כ-15% במחיר המניה מתחילת השנה.

המפעל החדש בקריית גת ייצר את הדיו למערכות החברה, ובקורנית מצפים שהוא יהווה תשתית לצמיחה העתידית הצפויה שלה. המפעל ישתרע על כ-11 דונם, ושטחו הבנוי יהיה 6,800 מ"ר. בחברה מצפים להתחיל בהרצת המפעל באפריל 2020, ומעריכים שתפוקת המפעל במשמרת בודדת תשלש את תפוקת הייצור הנוכחי של החברה. במפעל יעבדו בשלוש משמרות ביום. מבנה המפעל יכלול גם שטחי הרכבה ושיפוץ, שטחים שייועדו לתשתיות טכנולוגיות עתידיות ומשרדים.

היום נערך טקס הנחת אבן-פינה למפעל החדש, ובסיומו אמר רונן סמואל, מנכ"ל קורנית, כי "אחד היעדים האגרסיביים אשר הצבנו לעצמנו הוא להגיע למכירות של כ-500 מיליון דולר בעוד כחמש שנים - מפעל הדיו הינו גורם משמעותי שיאפשר לנו להגיע ליעד זה, ואף להמשיך את הצמיחה על-ידי תמיכה ומימוש הייצור של פיתוחים טכנולוגיים עתידיים. בסיום הטקס נטענו יחד עץ אלון, שעל פי המסורת היהודית מסמל חוסן ועוצמה. נטיעתו של העץ מסמלת את התוכנית ארוכת-הטווח והחיבור החזק שיש לקורנית לתרבות הישראלית ולמדינה".

כיום מעסיקה קורנית כ-280 עובדים בישראל (מטה החברה ממוקם בראש העין) מתוך מצבת כוח אדם של כ-450 איש.

יעד ההכנסות של 500 מיליון דולר הוצג לשוק לפני מספר חודשים במסגרת יום אנליסטים שערכה החברה, כארבעה חודשים לאחר שהמנכ"ל סמואל נכנס לתפקידו, כשהחליף את המנכ"ל הקודם, גבי זליגסון. בתגובה כתב אז האנליסט ג'יימס ריצ'יוטי מבית ההשקעות נידהאם: "אנחנו יותר משוכנעים כעת במעמדה הייחודי של קורנית בשוק ההדפסה הדיגיטלית על טקסטיל. אנחנו מאמינים שקורנית תוכל לצמוח בשיעור של 25% ויותר בשנים הקרובות, ולהרחיב את שולי הרווח שלה".

נכון להיום, שבעה אנליסטים מסקרים את מניית קורנית, מתוכם שישה מחזיקים בהמלצות חיוביות, ואחד ניטרלי. מחיר היעד הממוצע שבו נוקבים האנליסטים הוא 23.8 דולר, גבוה ב-11% ממחיר המניה בנאסד"ק.

קורנית סיימה את שנת 2018 עם צמיחה של 24.8% בהכנסות, שהגיעו כאמור לכ-142 מיליון דולר, והציגה רווח נקי Non-GAAP (בנטרול סעיפים חשבונאיים) של 13.1 מיליון דולר, עלייה של 230% לעומת 2017. החברה ייצרה ב-2018 כ-33.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום השנה היו לה בקופה 128 מיליון דולר.