החזון של צוקרברג: "רשת חברתית שתגן על פרטיות משתמשיה"

מנכ"ל ומייסד פייסבוק התייחס היום בפוסט לשילוב המתוכנן בין וואטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם: "אנחנו רוצים לתת לאנשים בחירה" • "אני מאמין שבעתיד התקשורת תעבור יותר יותר לשירות מוצפן ופרטי, שבו אנשים יהיו בטוחים שמה שהם אומרים זה לזה נשאר מאובטח"

מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג פרסם היום (ד') מסמך בן 3,000 שעוסק בעתיד "ממוקד פרטיות" לרשת החברתית. כך, צוקרברג כותב כי רשת חברתית שמגינה על הפרטיות "תהפוך אפילו ליותר חשובה מהפלטרומות הפתוחות כיום". 

הפרסום של צוקרברג מגיע בשעה שפייסבוק בונה שירות הודעות חדש שיאפשר למשתמשי מסנג'ר, אינסטגרם ו-וואטסאפ לתקשר בצורה פרטית זה עם זה. "אני מאמין שבעתיד התקשורת תעבור יותר יותר לשירות מוצפן ופרטי, שבו אנשים יהיו בטוחים שמה שהם אומרים זה לזה נשאר מאובטח ושההודעות שלהם לא יישארו ברחבי האינטרנט לנצח", כתב צוקרברג בפוסט בפייסבוק. "זה העתיד שאני מקווה שאנחנו נעזור לבנות". 

המסמך מפרט איך צוקרברג והצוות שלו חושבים לשלב את הפונקציות של שירותי ההודעות של מסנג'ר, אינסטגרם ו-וואטסאפ. צוקברג ציין כי הם עדיין נמצאים בשלב מוקדם, אך הוסיף כי פייסבוק מתכננת להתייעץ עם מומחים חיצוניים. "היום אם אתה רוצה לשלוח הודעה למישהו בפייסבוק אתה צריך להשתמש במסנג'ר, באינסטגרם אתה חייב להשתמש בשירות ההודעות Direct, ובוואטסאפ אתה צריך להשתמש בוואטסאפ", כתב צוקרברג. "אנחנו רוצים לתת לאנשים בחירה, כך שהם יוכלו להשיג את החברים שלהם על הפלטפורמות האלו באיזו דרך שהם ירצו".

צוקרברג ציין כי השירות החדש ייתן עדיפות לאבטחה והצפנה של התקשורת הפרטית של המשתמשים. "אני מבין שהרבה אנשים לא חושבים שפייסבוק יכולה או רוצה אפילו לבנות פלטפורמה שמתמקדת בפרטיות - בגלל שלמען האמת אין לנו מוניטין טוב בהגנה על פרטיות, וגם כי מבחינה היסטורית התמקדנו יותר בפיתוח שירותים שמאפשרים שיתוף", כתב מנכ"ל פייסבוק. "אבל אנחנו הוכחנו שוב ושוב שאנחנו יכולים להתפתח ולבנות את השירות שאנשים באמת רוצים, בהם גם סטוריז והודעות פרטיות".