על רקע המאבק בצמרת איילון: חברת הביטוח רוכשת 20% ממרכז רפואי בתל-אביב ב-8 מיליון שקל

איילון ביטוח והחברה האם איילון אחזקות התקשרו בהסכם השקעה של 8 מיליון שקל כנגד הקצאה של כ-20% ממניות TLV מדיקל סנטר, שמפעילה מרכז כירורגי ב"בית הרופאים" ברחוב ריינס • ההשקעה במניות משקפת שווי של 40 מיליון שקל "אחרי הכסף" למרכז הרפואי • בעל השליטה בקבוצה, לוי רחמני, מתכוון להביא למינויו של אהרון פוגל לתפקיד יו"ר איילון אחזקות, במקומו של שלמה גרופמן

אריק יוגב, מנכ"ל איילון ביטוח /  צילום: אייל גזיאל
אריק יוגב, מנכ"ל איילון ביטוח / צילום: אייל גזיאל

בצל העימות החריף בין לוי רחמני, בעל השליטה בקבוצת איילון, לבין דירקטוריון חברת ההחזקות הציבורית שבשליטתו, בראשות שלמה גרופמן, דיווחה היום קבוצת הביטוח על עסקה "בהתאם לאסטרטגיה של קבוצת איילון להרחיב את עסקיה, את נתח השוק שלה ואת רווחיותה בתחום ביטוחי הבריאות, ומיצובה כשחקן משמעותי בשוק זה".

איילון ביטוח, בניהול אריק יוגב, והחברה האם איילון אחזקות, התקשרו בהסכם השקעה של 8 מיליון שקל, כנגד הקצאה של 19.99% ממניות TLV מדיקל סנטר, העוסקת בהפעלת מרכז כירורגי רב-תחומי ברשיון משרד הבריאות בבית הרופאים ברחוב ריינס בת"א. ההשקעה של איילון במניות TLV מדיקל סנטר משקפת שווי של 40 מיליון שקל "אחרי הכסף" למרכז הרפואי

במועד הסגירה תעמיד איילון ל-TLV מדיקל סנטר הלוואה בסכום של כ-8.6 מיליון שקל, אשר תומר למניות TLV מדיקל סנטר על פי שווי משוקלל, שייקבע בהתאם למנגנון שעליו סיכמו הצדדים. נוסף על כך קיבלה איילון אופציית call לרכישת נתח נוסף מהמרכז, עד להחזקה של 49.9%.

בית הרופאים, שכולל את ה-TLV מדיקל סנטר, ימשיך להיות בניהולה של היזמית עינב אדיב ברר, ומנכ"ל איילון ביטוח יוגב ימונה ליו"ר המרכז הרפואי. מבחינת איילון ביטוח מדובר בהמשך התרחבות בתחום ביטוחי הבריאות. המרכז הרפואי שאיילון נכנסת עתה לשותפות בו עוסק במגוון תחומי רפואה, בהם גינקולוגיה, אורתופדיה, כירורגיה ורפואה פלסטית.

היום נודע כי בכוונת רחמני להביא למינויו של פוגל, יו"ר צים ובעבר יו"ר מגדל ומנכ"ל האוצר, ליו"ר איילון אחזקות, במקומו של היו"ר הנוכחי גרופמן. רחמני נערך לביצוע שינוי בדירקטוריון איילון אחזקות, וככל הידוע הוא מתכוון להביא לאסיפה הכללית, מלבד את שמו של פוגל, גם את יגאל בר יוסף, אסתר דלאל ויניב פגוט, כמועמדים לתפקיד דירקטורים בחברה.

ביחס לזהות הדירקטורים המיועדים של רחמני אמרו מקורבים לדירקטוריון הקיים עתה באיילון, כי "רחמני הורחק מהחברה על-ידי הממונה על רשות שוק ההון. בפועל הוא לא מקבל זאת, וממשיך לנהל את החברה, תוך צפצוף על הוראות הפיקוח ובניגוד לכל כללי המשטר התאגידי. הדריקטוריון שלא מתיישר עם גחמותיו - פשוט מודח. הסכמה של הרגולטור לכך תהווה מסר ברור לכל הדירקטוריונים במדינת ישראל".

בימים אלה רחמני נמצא בעימות קשה עם דירקטוריון איילון אחזקות, ובעיקר מול היו"ר גרופמן, שהיה בעבר חברו, ושאותו מינה לתפקיד. הפיקוח על הביטוח התערב כבר בעימות, והסוגיות שעומדות בפניו נוגעות מצד אחד לזכויות הקניין של רחמני, ומצד שני לשמירה על ההתנהלות הראויה של קבוצת הביטוח.