איתמר בן גביר תובע רבע מיליון שקל מאביגדור ליברמן: "רמז שאני סוכן שב"כ"

בראיון ברשת ב' ביום חמישי האחרון אמר ליברמן כי הוא תוהה אם בן גביר הוא לא "סוג של שמפניה", שם קוד לסוכן של המחלקה היהודית בשב"כ • בתגובה הגיש נגדו בן גביר תביעת דיבה, זאת לאחר שדרישת ההתנצלות שלו מליברמן לא נענתה

איתמר בן גביר / צילום: תמר מצפי
איתמר בן גביר / צילום: תמר מצפי

מועמד עוצמה יהודית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, הגיש תביעת דיבה נגד שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, לאחר שזה ספק-רמז שבן גביר הוא סוכן שב"כ.

בראיון ברשת ב' בתוכנית "דקל וסגל" ביום חמישי האחרון אמר ליברמן כי הוא תוהה אם בן גביר הוא לא "סוג של שמפניה", שם קוד לסוכן של המחלקה היהודית בשב"כ.

בן גביר הזהיר את ליברמן כי אם לא יתנצל בתוך 48 שעות על דבריו, הוא ייתבע בבית המשפט. הבוקר (א') מימש בן גביר את הבטחתו והגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעה על סך רבע מליון שקל נגד ליברמן, זאת לאחר שהאחרון לא חזר בו מדבריו.

בכתב התביעה מובאים דבריו של השופט עודד שחם, שפסק לטובתו של עו"ד בן גביר במקרה דומה לפני כ-20 שנה, אז כינה אדם אחר את בן גביר "סוכן שב"כ". שחם פסק כי על אף שמדובר בכינוי שעשוי להצטייר אצל חלק מהציבור כחיובי, ישנן קבוצות בהן עשוי להצטייר שלילי: "הקביעה כי פרסומים לפיהם התובע פועל כסוכן שב"כ בתוך הקבוצה בה הוא חי, מציג מצגי-שווא, פועל כדי להכפיש את מי שמשתייכים למחנה הפוליטי אליו הוא נחזה להשתייך ויוצר פרובוקציות אשר יש בהן כדי להכשיל את חבריה - הם לשון הרע בכל הנוגע לחברי אותה קבוצה..."

עוד נטען בכתב התביעה כי טענותיו של ליברמן מגוחכות, וכי עו"ד בן גביר נאבק בעינויים של אנשי המחלקה היהודית כלפי נערי הגבעות, בזמן שליברמן היה חלק מהקואליציה שהכשירה את העינויים.

עו"ד בן גביר מסר הבוקר: "אני מבין שאביגדור ליברמן בלחץ. הוא רואה את הסקרים, מגלה שהוא לא עובר את אחוז החסימה, ומבין שהמצביעים שלו נוהרים להצביע לאיחוד מפלגות הימין. אבל יש דברים שאסור לומר; לרמוז עליי שאני סוכן שב"כ, זה יותר חמור מאשר לטעון נגד ליברמן שהוא סוכן ק.ג.ב".