קרן מגוריט מגייסת 22.5 מיליון שקל מפסגות וילין לפידות - שיחזיקו 8.6% ממניותיה

הגיוס נעשה באמצעות הקצאת מניות לפי מחיר של 80 אגורות למניה - הנחה של 8.5% על מחיר הנעילה ביום חמישי • נוסף על כך, יקבלו בתי ההשקעות אופציות הניתנות למימוש עד לסוף נובמבר לפי מחיר של 85 אגורות למניה, שאם ימומשו במלואן, יגדילו את הגיוס לכ-50 מיליון שקל

מתי דב, מנכ"ל מגוריט / צילום: איל יצהר
מתי דב, מנכ"ל מגוריט / צילום: איל יצהר

קרן הנדל"ן מגוריט ממשיכה להתחמש במזומנים ודיווחה היום על גיוס של כ-22.5 מיליון שקל מבתי ההשקעות פסגות וילין לפידות, באמצעות הקצאת מניות לפי מחיר של 80 אגורות למניה - הנחה של 8.5% על מחיר הנעילה של המניה ביום חמישי.

פסגות ישקיע 12.5 מיליון שקל (עבור הקופות המפעליות של בית ההשקעות) וילין לפידות 10 מיליון שקל (עבור עמיתי קופות הגמל ותיקי ההשקעות של החברה), בתמורה להקצאה של 8.6% ממניות הקרן בסך הכל.

נוסף על מניות, יקבלו צמד בתי ההשקעות אופציות (ביחס של 1.1 אופציות למניה) הניתנות למימוש עד לסוף נובמבר הקרוב לפי מחיר של 85 אגורות למניה. במידה וימומשו האופציות במלואן, היקף הגיוס יגדל לכ-50 מיליון שקל וחלקם של שני הגופים המוסדיים במניות החברה יעלה יחד לכ-16.5%.

מניית מגוריט
 מניית מגוריט

מגוריט היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון לחוק הריט והיא מתמקדת בנדל"ן מניב למגורים. יזמי הקרן הם עורכי הדין ארז רוזנבוך (יו"ר) וחיים ויספיש, המחזיקים 32% ו-11% מחברת הניהול שלה, בהתאמה. מנכ"ל הקרן הוא מתי דב, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים. הקרן החלה לפעול בחודש מאי 2016 והצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית.

כספי ההנפקה הצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהבטיחה טרם לכך מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל (מחזיקים כיום ביחד בכ-30.5% מההון), קק"ל (13.4%) ואקסלנס (12.7%) שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. בהמשך ביצעה הקרן גיוסים נוספים  כך שסך הגיוסים שלה במניות ובאג"ח בבורסה מסתכם ביותר מ-600 מיליון שקל.

המניה ירדה 10% מאז ההנפקה

עד היום השקיעה מגוריט או זכתה במכרזים ב-9 פרויקטים בת"א, בגבעת שמואל, ברמלה, ברמת גן, בחולון, בירושלים, בראשון לציון ובבאר-יעקב. בסך הכל התקשרה הקרן בעסקאות לרכישה וייזום של כ-770 יחידות דיור. כמו כן, זכתה הקרן, בשיתוף עם קבוצת מנרב, בארבעה מכרזים של "דירה להשכיר" להקמת כ-510 דירות נוספות בראשון לציון, בבאר יעקב, בחולון ובירושלים. במהלך השבועות הקרובים, מציינים במגוריט, צפויה הקרן להתחיל לאכלס מגדל מגורים בן 84 דירות בשכונת נווה דוד ברמלה, אשר יגדיל את מצבת הדירות המניבות שבבעלות הקרן לכ-240 יחידות.

מניית מגוריט  נסחרה היום בירידה קלה. מאז שהונפקה בבורסה, רשמה המניה ירידה של כ-10% ושוויה של הקרן הצטמק לכ-260 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2018 סיימה הקרן עם רווח של כ-20 מיליון שקל, על רקע שערוך נכסים חיובי של כ-29 מיליון שקל. הונה העצמי של הקרן עמד בסוף ספטמבר אשתקד על כ-289 מיליון שקל.

מתי דב, מנכ"ל הקרן, ציין היום כי "בתור מובילי התחום, אנו שומעים בשמחה את הקולות לפיהם שוק השכירות למגורים במדינה יהפוך לאג'נדה משמעותית יותר עם הקמת הממשלה הבאה. בכוונתנו להמשיך ולפעול לקידום התחום ולהסרת חסמים ביורוקרטיים אשר יאפשרו גידול משמעותי בענף ובפעילותם של המוסדיים בו, כך שיהווה פתרון אמיתי לתנאים בשוק המגורים בישראל".