סטרטסיס לא עמדה בתחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי, והמניה נפלה ב-14%

למרות הירידה, המניה בתשואה חיובית של 29% מתחילת 2019 • אחרי 4 שנים רצופות של ירידה בהכנסות, בסטרטסיס מצפים לחזור השנה לצמיחה

מדפסת תלת ממד של סטרטסיס / צילום: יח"צ
מדפסת תלת ממד של סטרטסיס / צילום: יח"צ

אחרי ארבע שנים רצופות של ירידה בהכנסות, בחברת סטרטסיס (Stratasys) מצפים לחזור לצמיחה ב-2019, כך לפי התחזית שסיפקה החברה עם פרסום הדוחות הכספיים שלה ביום חמישי.

עם זאת, מניית סטרטסיס  נפלה בנאסד"ק ביום פרסום הדוחות ב-13.9% לאחר שהחברה פספסה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הרביעי. ביום שישי המניה עלתה ב-1.3% למחיר של כ-23.2 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 1.25 מיליארד דולר. למרות הירידה, התשואה שמניבה המניה מתחילת 2019 היא עדיין חיובית בגובה 29%, אך לעומת השיא של תחילת 2014, המניה נפלה ב-83%.

סטרטסיס, המייצרת מדפסות תלת-ממד, רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של כ-177 מיליון דולר, ירידה של 1.2% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ממכירת מוצרים הסתכמו בכ-125 מיליון דולר, ירידה של 4%, וההכנסות משירותים הסתכמו ב-52.6 מיליון דולר, צמיחה של 6.1%. תחום המוצרים מציג רווחיות גולמית גבוהה יותר מתחום השירותים - 54.6% לעומת 36.1% - ושיעור הרווח הגולמי הכללי של החברה הגיע ברבעון ל-49.1%, שיפור מסוים לעומת הרבעון המקביל.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-3.8 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה, בזכות רווחים הקשורים לחברות קשורות, סטרטסיס הציגה רווח נקי של 6.3 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, לעומת הפסד של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, החברה הציגה רווח נקי של 11.3 מיליון דולר, עלייה של 33.7% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ברבעון הרביעי ל-18.7 מיליון דולר.

צמצום חד בהפסד ב-2018

בסיכום שנתי, סטרטסיס רשמה הכנסות של 663 מיליון דולר, ירידה של 0.8% לעומת 2017. ההכנסות ממוצרים התכווצו ב-3.7% ל-457 מיליון דולר וההכנסות משירותים צמחו ב-6.5% ל-207 מיליון דולר. ההפסד הנקי החשבונאי (GAAP) המיוחס לבעלי המניות צומצם ב-72.6% ל-11 מיליון דולר כאשר על בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 27.8 מיליון דולר, עלייה של 15.1% לעומת 2017. בקופת החברה היו בסוף השנה 393 מיליון דולר.

כאמור, 2018 היא שנה רביעית ברציפות של ירידה בהכנסות החברה: ב-2014 הכנסותיה הגיעו לשיא של 750 מיליון דולר שמאז עוד לא שוחזר. לפי תחזית החברה, ב-2019 הכנסותיה יגיעו ל-670-700 מיליון דולר, סכום שמשקף צמיחה של 1%-5.5% ביחס ל-2018. החברה צופה הפסד נקי GAAP של 22-12 מיליון דולר בשנה זו, גבוה מההפסד ב-2018. על בסיס Non-GAAP הצפי הוא לרווח נקי של 30-38 מיליון דולר, שהם 55-70 סנט למניה. הפער בין ההפסד GAAP לרווח Non-GAAP נובע בעיקר מהפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, בהיקף צפוי של 32 מיליון דולר, ומהוצאות של 1-2 מיליון דולר על רה-ארגון.

"אנחנו מרוצים מהרווחיות ברבעון הרביעי ובשנה כולה. סיימנו את 2018 עם שיא בתזרים מפעילות ואנחנו ממשיכים לבנות בסיס תפעולי חזק לצמיחה עתידית, ולהשקיע בהשקות מוצרים להרחבת השוק אליו אנחנו פונים", מסר אלחנן (אלן) יגלום, המנכ"ל הזמני. הוא הוסיף כי הכנסות החברה משקפות את המגמות החיוביות של אימוץ מוצרי החברה ב-high end בעיקר בצפון אמריקה, שקוזזו חלקית על-ידי השפעת השבתת הממשל בארה"ב ברבעון וכן בחולשה שבחברה סבורים שהיא זמנית במגזר האוטומוטיב באירופה. 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988