בונוס ההנפקה: עובדים ובכירי ישראכרט יקבלו עד 80 מיליון שקל

ישראכרט תשלם לעובדיה מענק בטווח של 36-72 מיליון שקל, בהתאם לשווי שבו תימכר החברה

רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט / צילום: איל יצהר
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט / צילום: איל יצהר

התשקיף שישראכרט פרסמה אתמול (א') חושף גם את היקף הבונוס שמתכוונת החברה לשלם לעובדיה. מהנתונים עולה, כי ישראכרט תשלם לעובדיה מענק בטווח של 36-72 מיליון שקל, בהתאם לשווי בו תימכר החברה. המענק ישולם בשתי פעימות - הפעימה הראשונה בסמוך להנפקה שתתבצע בשבועות הקרובים; הפעימה השנייה תשולם לאחר שבנק הפועלים יסיים למכור את מלוא החזקותיו.

נכון לסוף 2018 ישנן 1,286 משרות בישראכרט, רק מעט יותר מלאומי קארד בה נכון לסוף 2018 היו 1,170 משרות. כזכור, לאחר שנחתמה העסקה למכירת לאומי קארד נקבע כי העובדים יקבלו מענק בגובה של 40 מיליון שקל, כך שבישראכרט קיים פוטנציאל לקבלת מענק גבוה יותר (הפער בין מספר העובדים בין שתי החברות אינו גבוה), אולם רק לאחר שתושלם ההיפרדות המלאה בין הבנק לחברה ניתן יהיה לדעת כמה באמת יקבלו עובדי חברת כרטיסי האשראי.

בנוסף לכך נקבע גם מנגנוני מענקים לבכירי החברה ולנושאי המשרה בעקבות המכירה, אשר יתפרסו על פני תקופה של עד 3 שנים, והיקפם יעמוד על 3-7 מיליון שקל. כלומר, בסה"כ יקבלו עובדי ומנהלי ישראכרט סכום של עד 80 מיליון שקל בגין המכירה. כתוצאה מהמענקים תרשום ישראכרט בדוחותיה במחצית הראשונה של 2019 הוצאות בגובה של 43-88 מיליון שקל. יחד עם זאת, הבנק צפוי לשאת ברובו הגדול של הסכום.

לאחר שהושגו ההסכמות על המענקים, נראה כי אמור להיות שקט בגזרת יחסי העבודה בחברה, שכן בחברה חתמה לפני יותר משנה על הסכם קיבוצי חדש שיהיה בתוקף עד שנת 2024.