גנץ באירוע כחול לבן בבאר שבע: "טוב יעשה נתניהו אם יתפטר ויוכיח שטובת ישראל לפני הכל"

את הדברים אמר הערב בני גנץ, יו"ר מפלגת כחול לבן, בכנס של המפלגה בבאר שבע • "בגין וז'בוטניסקי היו מתביישים בנתניהו. כהנא? כהנא היה גאה בנתניהו" • "הכסף שלנו צריך להיות מושקע בבית חולים ולא בקומבינות" הוסיף יאיר לפיד, מספר 2 במפלגה

יאיר לפיד ובני גנץ, מפלגת כחול לבן / צילום: כדיה לוי
יאיר לפיד ובני גנץ, מפלגת כחול לבן / צילום: כדיה לוי

גנץ באירוע של כחול לבן בבאר שבע: "לעם שלנו מגיע שתהיה לו הנהגה הגונה וישרה. הודעת היועץ המשפטי לממשלה הערב, על שימוע כה קרוב, היא דרמטית", כך אמר הערב בני גנץ, יו"ר מפלגת כחול לבן באירוע המפלגה בבאר שבע.

"ההודעה ממחישה כי לא ניתן להרשות לעצמנו ראש ממשלה בחצי משרה, לא ניתן להרשות לעצמנו ראש ממשלה חצי ישר", הוסיף גנץ. "הוא עייף ושחוק וסדר היום שלו הוא לשרוד, טוב יעשה אם יתפטר ויוכיח שטובת ישראל לפני הכל", דרש יו"ר כחול לבן מראש הממשלה נתניהו.

גנץ התייחס בדבריו להתנגשות של ראש הממשלה ושרת התרבות עם רותם סלע, "סדר היום צריך להיות הדרום הבוער. החמאס צריך לשלם על מעשיו ביוקר. האזרחים הישראלים צריכים לשלם פחות בסופר. על סדר היום של נתניהו עומדים שוחד מרמה והפרת אמונים. במקום לעסוק בנו, הוא עסוק ברותם סלע". הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי "סדר היום של כחול לבן הוא ישראל לפני הכל ולכן, ננצח. זו האופציה היחידה שלנו".

גנץ התייחס ליום הזכרון למותו של בגין ז"ל, "הוא לא היה מעלה בדעתו לקבל מתנות בשוות של מאות אלפי שקלים, לא היה מעלה דעתו לשסע ישראלים בישראלים, סמוטריץ' לא היה נכנס לממשלה שלו".

"אתם יודעים שבצה"ל, יש מאחורי שולחן הרמטכ"ל, את הציטוט של 'תדע כל עם עבריה....' - אני רוצה להתחייב בפניכם, שתדע כל עם עבריה, שסמוטריץ' לא יהיה שר החינוך והיא לא תשלח את ילדיה לבתי ספר שסמוטריץ' הוא שר חינוך", כך אמר בהתייחסות לגוש הטכני שקידם נתניהו עם הבית היהודי ועוצמה יהודית.

יאיר לפיד / צילום: כדי לוי
 יאיר לפיד / צילום: כדי לוי

"ותדע כל עם עבריה שבבתי הספר שלנו לא ילמדו את הילדים שמצעד גאווה הוא מצעד בהמות. ותדע כל עם שלא יחנכו ילדים על ערכי בן גביר ומעריצי ברוך גולדשטיין. בגין וז'בוטניסקי היו מתביישים בנתניהו. כהנא? כהנא היה גאה בנתניהו".

"חבל לומר זאת אבל כך זה נראה. בגין הממלכתי היה הכחול לבן של ישראל. רבין היה כחול לבן של ישראל ואנחנו עכשיו ממשיכים את דרכם, אנחנו הכחול לבן של ישראל". גנץ המשיך ודיבר על עצמו "אני לא מחפש פרבילגיה לעצמי. מפקד טוב שם את טובת חייליו לפני כל שיקול אחר. כמנהיג תמיד ידעתי שאנשים ילכו אחרי ויתנו את הטוב ביותר שלהם, אך ורק אם אשמש להם דוגמא אישית. אני ספגתי אש בחיי, בשדה הקרב וגם בשדות ציבוריים". 

גנץ חזר לחלק מן האמירות המוכרות של לפיד, "משהו קרה לו לנתניהו. ולכן הקמנו את כחול לבן, כדי להחזיר את מדינת ישראל לאזרחי ישראל. אנחנו חייבים הנהגה אחרת, חייבים שינוי של ממש".

גנץ הוסיף: "כולנו מנהיגים חזקים ועתירי ניסיון, כולנו ראינו את הלבן של האויב בעיניים ולא מצמצנו, לא התקפנו שיירות איראנים ורצנו לספר לחבר'ה. לא מצמצנו. שמרנו על ישראל וכך נמשיך לעשות".

לפיד וגנץ / צילום: כדיה לוי
 לפיד וגנץ / צילום: כדיה לוי

"ביחד עם שותפי יאיר לפיד שכבר ניהל את כלכלת ישראל, שמכיר את העשייה בממשלה ויאיר שידע לטפל גם בחלשים וגם בניצולי שואה, נקדם כלכלה חופשית לצד חברה צודקת", אמר גנץ והזכיר את הקדנציה של לפיד במשרד האוצר. "תהיה פה כלכלה הוגנת שתאפשר צמצום ניכר של העוני בישראל. כאשר מדינת ישראל נמצאת בשיעור עוני גבוה בעולם, אנחנו לא ישנים בשקט. לא יכול להיות שבמדינה כמו שלנו, כל כך הרבה אנשים חרדים לפרנסה שלהם".

לפיד דיבר אחרי גנץ ואמר: "ישבנו באותו הלילה וראינו איך נתניהו עושה כל מאמץ להכניס את הכהניסטים ואחרי זה לתת לסמוטריץ את תיק החינוך. ידענו מה התפקיד שלנו. סמוטריץ הודיע שאם יבחר, הם ידאגו לכך שהוא יקבל חסינות מן התיקים. נותנים לגזענים להיכנס ובתמורה נתניהו מקבל חסינות מפני ההשחיתות. לא ניתן לזה לקרות".

"יש לנו חובה ויש לנו יכולת, אתם רואים מה קורה במדינה, גל גדול של אנשים שאומרים 'לא עוד', לא ניתן לזה לקרות, נשנה את סדרי העדיפויות. כי כאשר השחיתות נמצאת למעלה, היא מחלחלת מטה".

"ביום שנפלה הממשלה, יצאה הידיעה על כך שהממשלה מתפזרת, הדבר הראשון שהם עשו, רצו לועדת הכספים והעבירו עשרות מיליונים מן התקציבים לפוליטקאים ומפלגות, 88 מליון שקל מתקציב החינוך של הילדים שלנו, עבר לפוליטיקאים ומפלגות. זה סדר עדיפויות עקום לגמרי".

לפיד הוסיף לדבר על התקציב ועל מטוס ראש הממשלה, "אני הייתי בממשלה כאשר הצבענו על המטוס והצבעתי נגד המטוס. ונתניהו כעס, בא לקח אותי הצידה ורתח. אני אמרתי לו 'אתה לא צריך מטוס. עלות המטוס כרגע יכולה לספק את סל התרופות. זה עקום ולא הוגן'. אם אנחנו ניבחר, אנחנו נמכור את המטוס המיותר הזה".

"הממשלה הזו מוציאה מליארדים של שקלים על קומבינות. אנחנו נשנה את הסדר העדיפויות הזה. ברמב״ם העלו אלונקות מן המרתף, כי סדר העדיפויות שגוי. הכסף שלנו צריך להיות מושקע בבית חולים ולא בקומבינות".