הליכוד נגד סרטון הגנרלים של כחול לבן: "עובר על חוק הבחירות"

המפלגה פנתה היום לוועדת הבחירות בבקשה להורות למפלגת כחול לבן להסיר את סרטון "117 השנים", שבו מוצגות הקריירות הצבאיות של גנץ, יעלון ואשכנזי • לטענתם, הסרטון עושה שימוש אסור במוטיבים צבאיים תוך כדי תעמולת בחירות

רם בן ברק, בני גנץ, דורון כהן / צילום: איל יצהר
רם בן ברק, בני גנץ, דורון כהן / צילום: איל יצהר

מפלגת הליכוד פנתה היום (ג') לוועדת הבחירות בבקשה להורות למפלגת כחול לבן להסיר את סרטון "117 השנים", שבו מוצגות הקריירות הצבאיות של בני גנץ, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי. לדברי תנועת הליכוד, הסרטון הזה מוצג בניגוד לסעיף 2ב(ב)ל חוק הבחירות (דרכי תעמולה) האוסר עשיית שימוש במוטיבים צבאיים, ובנכסים של המדינה, תוך כדי תעמולת בחירות.

הליכוד מזכירים בעתירתם את החלטת השופט חנן מלצר בעתירה של מפלגת העבודה נגד הליכוד על כך שנתניהו מרבה להצטלם עם חיילים במהלך ביקוריו בבסיסים צבאיים במסגרת תפקידו כשר הבטחון. השופט מלצר הוציא אז צו המורה "להסיר תמונות וסרטים בכל אמצעי המדיה המציגים את נתניהו בבסיסי צה״ל או עם חיילים. הצו חל גם על תמונות וסרטים מפירים שלא צוינו בעתירת מפלגת העבודה".

מלצר ציין בהחלטתו אז שהמטרה היא "שמירת שוויון וטוהר בחירות, באופן ייחודי גם כלפי צה״ל, המכוונת להבטיח את התפיסה שצה״ל הוא ׳צבא העם׳ ואין הוא מעורב פוליטית בכל צורה שהיא". עוד קבע מלצר שדי בצילומים וסרטים היוצרים רושם של ניכוס צה״ל לעצמם, בראייתו של בוחר סביר, כדי לפסול אותם.

הליכוד מציינים בפנייתם כי "הסרטון של כחול לבן עומד במבחן הניכוס. הוא כולל תמונות של שלושה מועמדים המהווים את הנהגת מפלגת כחול לבן, כולם רמט"כלים בדימוס, כולם במדים, כשהם מצולמים בתרגילים צבאיים ובטכסים צבאיים …".

הדיון בעתירת הליכוד נקבע ליום חמישי, ה 14 במרץ בשעה 11:00 בפני השופט מלצר בועדת הבחירות.