לאומי מרחיב את הגיוס ב-CoCo בלפחות עוד 785 מיליון שקל

וזאת, כחודש וחצי לאחר שבנק לאומי גייס יותר מ-2.35 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח "רגילות" • הבנק השלים אתמול גיוס של כ-1.45 מיליארד שקל בכתבי ההתחייבות הנדחים

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

בנק לאומי ממשיך לעבות את המאגרים שלו: כחודש וחצי לאחר שבנק לאומי גייס יותר מ-2.35 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח "רגילות" והנפקת כתבי התחייבות נדחים מסוג CoCo (הון רובד 2), אתמול הוא הבטיח גיוס של עוד כ-785 מיליון שקלים באמצעות הרחבת סדרת כתבי ההתחייבות הנדחים כאמור. מדובר בהרחבת סדרה שהונפקה בינואר האחרון, אז גייס הבנק כ-685 מיליון שקל באמצעות ה-CoCo, כך שאתמול השלים הבנק שבניהולה של רקפת רוסק עמינח גיוס של כ-1.45 מיליארד שקל בכתבי ההתחייבות הנדחים כאמור.

את הגיוס הובילה לאומי פרטנרס חיתום בניהולו של גלעד שמעוני. המכרז לציבור ייפתח היום, כשסמכרז המוסדי התקבלו ביקושים בהיקף כולל של כ-850 מיליון שקל.

מדובר בסדרת אג"ח בעלת מאפיינים ייחודים, ושטומנת בחובה פוטנציאל לאובדן החוב והפיכתו להון מניות במקרים של משבר לבנק, ושהינה צמודה למדד. אג"ח מותנות מסוג CoCo הן מכשירי הון מותנה, הנקרא contingent convertible, ושמומר מחוב להון מניות בקרות אירוע יציבותי.

בכל אופן, הסדרה שמורחבת עתה מדורגת AA במעלות ובמח"מ של 5.6 שנים. במכרז המוסדי המחיר משקף תשואה של 1.95% ומרווח של 218 נקודות, כשבלאומי פרטנרס מציינים שאף מדובר ב"מרווח אפקטיבי של 229 נקודות בהתחשב בעמלת התחייבות מוקדמת של 0.6%". בהנפקה השתתפו מרבית הגופים המוסדיים, ולקחו בה חלק גם קרנות הנאמנות שנעדרו לאחרונה משוק ההנפקות בעקבות פדיונות מצד המשקיעים.

לפני ימים ספורים דיווח לאומי כי סיכם את 2018 עם רווחי שיא של 3.26 מיליארד שקל, תוך שהודיע כי הוא מגדיל את מדיניות הדיבידנד שלו לעד 50% מהרווח הנקי, על אף שהרבעון הרביעי היה חלש יותר באופן יחסי. במסגרת מאמצי ההתרחבות של הבנק הוא משקיע בין היתר הון רב בהקמת הבנק הדיגיטלי פפר. עוד קודם השלים בנק לאומי את עסקת הענק למכירת לאומי קארד, כשחלקו בתמורה עמד על 2 מיליארד שקל.