עוד אקזיט בבורסה: חברת ההייטק פוינטר נמכרת ל-I.D. Systems האמריקאית ב-140 מיליון דולר

פוינטר, בניהולו של דוד מחלב, מספקת שירותים ומוצרים בתחום ניהול הנכסים הניידים, כגון פתרונות טכנולוגיים לניהול ציי רכב • לפי הודעת פוינטר, העסקה צפויה להיסגר בקיץ 2019 • לאחר השלמת העסקה, החברה תיסחר בבורסות ת"א ונאסד"ק ותיקרא PowerFleet

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר / צילום: רוני שיצר
דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר / צילום: רוני שיצר

חברת פוינטר   דיווחה אתמול (יום ד') בלילה לבורסה כי היא נמכרת לחברת I.D. Systems. איי.די. סיסטמס ישלמו עבור פוינטר, בעסקת מניות ובמזומן, סכום של 140 מיליון דולר.

לפי הודעת פוינטר, העסקה צפויה להיסגר בקיץ 2019. לאחר השלמת העסקה, החברה תיסחר בבורסת תל-אביב ונאסד"ק ותיקרא PowerFleet. 

כאמור, מדובר בעסקה משולבת של מזומן ומניות, כאשר רכיב המזומן מסתכם ב-72 מיליון דולר ומבוסס בין השאר על הלוואות של 40 מיליון דולר מבנק הפועלים. 

פוינטר, בניהולו של דוד מחלב, מספקת שירותים ומוצרים בתחום ניהול הנכסים הניידים, כגון פתרונות טכנולוגיים לניהול ציי רכב. פוינטר מספקת פתרונות בתחום של ניהול המשאבים הניידים (MRM), כמו שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים. 

בחודש מאי 2018 מכרה חברת ההשקעות הפרטית DBSI קרוב לשליש ממניות פוינטר בהן החזיקה, בתמורה לכ-10 מיליון דולר. העסקה בוצעה לפי מחיר של 14 דולר למניית פוינטר, ובעקבותיה ירדה החזקת DBSI בפוינטר מ-27% ל-18.5%, כששווי ההחזקה הנוכחי שלה הוא 20.5 מיליון דולר.

במסגרת העסקה, כ-8.5% מהון המניות של פוינטר "החליף ידיים", כאשר לפי הערכות בשוק, הרוכשים של המניות מידי DBSI הם אלטשולר שחם ועוד שני גופים.

בדצמבר 2018 דיווחה פוינטר על ההזמנה הגדולה ביותר שקיבלה מלקוח. בהודעה לקונית לבורסה עדכנה החברה על קבלת הזמנה בהיקף 8.5 מיליון דולר למוצר 4G, מצד ספקית שירותים ששמה לא נמסר, ולא נמסרו פרטים על מיקומה הגיאוגרפי. פוינטר עדכנה כי אספקת המוצרים צפויה להתחיל ברבעון השני של 2019 ותימשך עד סוף שנת 2019.

המוצרים שפוינטר מספקת משמשים למעקב ולניהול, וכוללים תקשורת דו-כיוונית לרכב וכן חיבור למחשב הרכב. "זאת ליבת העסקים שלנו", אמר אז מחלב ל"גלובס". "המוצרים מתחברים כולם ל-GPS ותקשורת על קווים סלולריים וכן למערך הרכב. סביב זה, מייצרים עולם שלם עם אפליקציות מסביב".

הרוכשת היא חברת I.D. Systems האמריקאית. החברה נוסדה בשנת 1993 על-ידי שני מהנדסים בוגרי אוניברסיטת סטנפורד, וכיום נמנים עם לקוחותיה חברות כמו פורד, AVIS, והדואר של ארה"ב. החברה הפכה לציבורית בשנת 1999.