היהלום של פורסייט: רייל-ויז'ן מגייסת 10 מיליון דולר לפי שווי של 47 מיליון דולר "אחרי הכסף"

הגיוס של RailVision, שפועלת בתחום מניעת תאונות ומערכות נהיגה אוטונומיות עבור רכבות, יתבצע מחברת Knorr-Bremse הגרמנית בשני תשלומים תמורת 21.3% ממניותה • רייל-ויז'ן ביצעה באפריל 2017 גיוס אחרון בהיקף של 5 מיליון דולר, לפי שווי של 20 מיליון דולר "לפני הכסף"

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

חברת רייל ויז'ן הנמצאת בשליטת חברת פורסייט הבורסאית, מגייסת 10 מיליון דולר לפי שווי 47 מיליון דולר "לאחר הכסף". הגיוס יתבצע מחברת Knorr-Bremse הגרמנית, הפועלת בתחום של פיתוח וייצור מערכות בלימה לרכבות וכלי רכב שונים. ההשקעה תתבצע בשני תשלומים תמורת 21.3% ממניות רייל ויז'ן. מניית החברה הגרמנית נסחרת בבורסת פרנקפורט, לאחר שבעליה מכרו כ-30% מההון באוקטובר האחרון תמורת כ-3.9 מיליארד אירו לפי שווי של כ-13 מיליארד אירו לחברה (מאז ההנפקה עלו מניות החברה באחוזים בודדים).

רייל ויז'ן, שנוסדה בשנת 2015, פועלת בתחום מניעת תאונות ומערכות נהיגה אוטונומיות עבור רכבות. החברה פיתחה מערכת ראייה קוגנטיבית חדשנית, המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה. המערכת נועדה להתריע מבעוד מועד בפני נהג קטר אודות מכשולים על פסי הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ותאורה, על ידי שימוש במצלמות ייעודיות לזיהוי אובייקטים. מאחר ומרחק העצירה הממוצע של רכבת הנעה במהירות גבוהה הוא 800-1,200 מטר, זיהוי מכשול מבעוד מועד חשוב מאוד להפחתת מספר התאונות והנפגעים מפעילות הרכבות בעולם.

גילוי סכנה במרחק של עד 2 ק"מ

לאחרונה השלימה רייל ויז'ן בהצלחה ניסוי ארוך טווח במערכת שלה עם חברת רכבות אירופאית מובילה. בחברה אומרים כי "הניסוי נמשך כשלושה חודשים ונערך בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, והציג את יכולות המערכת לגלות ולסווג, בזמן אמת, מכשולים בטווחים של כמה מאות מטרים, יכולת אשר מתאימה למפעילי רכבות משא באזורי תפעול".

בנוסף, בחברה מציינים כי היא רשמה "התקדמות טכנולוגית משמעותית במהלך השנה האחרונה בפיתוח הפתרון שלה לקווי רכבת ראשיים אשר נועד לאפשר גילויים וסיווגים במרחק של עד 2,000 מטר... ".

במסגרת הגיוס הנוכחי תקבל Knorr-Bremse אופציות לרכישת מניות נוספות ברייל ויז'ן, שיאפשרו לה להחזיק לפחות 20% מהחברה, כנגד השקעה של עד 3.6 מיליון דולר נוספים. בנוסף, החברה הגרמנית תמנה דירקטור ושני משקיפים שאינם בעלי זכות הצבעה לדירקטוריון רייל ויז'ן.

פורסייט, הפועלת בתחום של פיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה, השקיעה במהלך שנת 2016 ברייל ויז'ן 1.4 מיליון דולר, לפי שווי זעום של 2.4 מיליון דולר "לפני הכסף" לחברה. ביולי אשתקד מימשה פורסייט אופציות והגדילה את החזקתה ברייל ויז'ן מ-24.5% ל-35% תמורת הזרמה של כ-2.2 מיליון דולר. כעת, לאחר הגיוס הנוכחי, תרד פורסייט להחזקה של כ-26% ברייל ויז'ן.

את חברת רייל ויז'ן ייצגו בעסקה עורכי הדין איתן שמואלי ראש תחום שוק ההון ועו"ד גרגורי אירגו ממשרד ליפא מאיר ושות'. 

פורסייט: עלייה אחרי הירידה

מניית פורסייט, הנמצאת בשליטת חיים סיבוני, הגיבה לדיווח בעלייה של 12% במחזור ער. בשנה האחרונה, עם זאת, רשמה מניית פורסייט ירידה של יותר מ-40% ושוויה של החברה הצטמק לכ-210 מיליון שקל.

רייל ויז'ן ביצעה בחודש אפריל 2017 גיוס אחרון בהיקף של 5 מיליון דולר לפי שווי של 20 מיליון דולר "לפני הכסף". החברה תכננה בתחילה לגייס 3 מיליון דולר אולם ניצלה את הביקושים הגבוהים שקיבלה והגדילה את היקף הגיוס.

בסבב גיוס שבוצע לפני כשנתיים השקיעו ברייל ויז'ן קבוצת שרם-זילברמן, אשר הובילה את הגיוס; קבוצת לובינסקי, יצחק סוארי, מייסדי חברת פיינל ובנק השקעות שוייצרי. כספי הגיוס היו מיועדים לגמר פיתוח מוצר האבטיפוס של החברה. בחברה, אותה מוביל המייסד והמנכ"ל אלן כץ, מועסקים כיום כמה עשרות עובדים.

ברייל ויז'ן, נזכיר, תכננו בשנתיים האחרונות לבצע הנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 100-150 מיליון דולר "לפני הכסף", ולגייס 20-30 מיליון דולר, מהלך שלא יצא לפועל בסופו של דבר.