ישראכרט קיבלה דירוג לגיוס אג"ח של עד 300 מיליון שקל: "תיק אשראי נמוך יחסית מהווה פוטנציאל לצמיחה עתידית"

כחלק מההכנות של בנק הפועלים להנפקה המתוכננת של חברת כרטיסי האשראי קיבלה ישראכרט מחברת מידרוג דירוג חברה ואג"ח ברמה של Aa2 באופק יציב: "תיק האשראי של החברה מאופיין ברמת סיכון טובה ביחס לדירוג ונתמך בפיזור לווים רחב ומדדי סיכון טובים"

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים ממשיך להתקדם עם הנפקתה המתוכננת בבורסה של ישראכרט. לצורך כך חברת כרטיסי האשראי קיבלה היום מחברת מידרוג דירוג חברה ולאג"ח בהיקף עד 300 מיליון שקל ברמה של Aa2 באופק יציב.

בין השיקולים העיקריים לדירוג מציינים במידרוג כי הוא "נתמך בפרופיל עסקי בולט לטובה, המשתקף בהיותה החברה המובילה בענף לאורך זמן בתחום התשלומים עם נתחי שוק משמעותיים בענף כרטיסי האשראי ובמרכיב גבוה של עמלות תפעוליות, התומך בניראות ההכנסות".

לפי מידרוג, ישראכרט היא חברת האשראי הגדולה בישראל מבחינת נתח שוק, שמגיע לכ-40% מסך כרטיסי האשראי ולכ-47% יחד עם המותג אמריקן אקספרס.

עוד ציינו שם כי היקף תיק האשראי של ישראכרט בגין אשראי לפרטיים ולעסקים עמד על כ-4.8 מיליארד שקל בסוף 2018. לפי מידרוג, "בניגוד למיצובה בענף התשלומים היקף תיק אשראי זה הינו נמוך יותר בהשוואה למתחרותיה ומהווה פוטנציאל לצמיחה עתידית".

במידרוג גם סבורים כי "תיק האשראי של החברה מאופיין ברמת סיכון טובה ביחס לדירוג ונתמך בפיזור לווים רחב ומדדי סיכון טובים".

מנגד, מוסיפים שם בין היתר, כי "רווחיות החברה נמוכה ביחס לדירוג, מוגבלת ביעילות תפעולית נמוכה יחסית וצפויה להיות מושפעת לשלילה מהורדת העמלה הצולבת בשנת 2019 והסביבה העסקית המאתגרת. אולם מגמות אלו תואמות את ענף כרטיסי האשראי בישראל".

בימים האחרונים פרסם בנק הפועלים תשקיף של כ-700 עמודים והחל ברוד-שואו, בעיקר בקרב גופים מוסדיים ישראלים לקראת הנפקתה של ישראכרט, כשלפי ההערכות המהלך יתבצע בחודש הקרוב, לפי שווי חברה של כ-2.3-2.5 מיליארד שקל. כשלב מקדים לפני ההנפקה חילקה ישראכרט דיבידנד של קרוב ל-870 מיליון שקל לבנק הפועלים, סכום המהווה קרוב ל-30% מההון העצמי של ישראכרט.

הנפקתה של ישראכרט מגיעה בתקופה לא פשוטה לשוק ההנפקות הראשוני (IPO) בתל אביב. בחודשים האחרונים נדחו ובוטלו כמה הנפקות של חברות, אולם אלה היו בסדרי גודל קטנים יותר. כמו כן, הגיוס הצפוי יהיה גיוס האג"ח הראשון של לישראכרט. אך על רקע הדירוג הגבוה והביקושים הגבוהים שנרשמו בהנפקת האג"ח של המתחרה לאומי קארד, ניתן להעריך כי מהלך גיוס החוב שלה יושלם בהצלחה.