מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר: עלייה בניגוד לתחזיות, יציבות במחירי הדיור

מדובר במדד שני ברציפות שעלה בקצב גבוה מהציפיות • עליות בולטות נרשמו במחירי הפירות הטריים (7.4%) • שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון: "המגמה ברורה מעל לכל ספק: מחירי הדיור בירידה"

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר עלה בעשירית האחוז ובכך עומדת עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים על 1.2% (בתוך תחום יעד המחירים של בנק ישראל). עליות בולטות נרשמו במחירי הפירות הטריים (7.4%) וריהוט וציוד לבית (0.6%). ירידות נרשמו בהלבשה והנעלה (4.3%). הציפיות בקרב האנליסטים היו למדד שלילי של מינוס 0.1% בדומה למדד המחירים לחודש ינואר שרשם אף הוא ירידה דומה (אך היה גבוה מהתחזיות) - כך שמדובר במדד שני ברציפות שעלה בקצב גבוה מהציפיות.

מדד מחירי הדירות המשווה את מחירי העיסקאות בחודשים דצמבר-ינואר לעומת נובמבר-דצמבר נותר ללא שינוי. בכך מגיעה ירידת המחירים ב-12 החודשים האחרונים ל-0.7%.

בסביבתו של שר האוצר משה כחלון ציינו בסיפוק כי מדד מחירי הדירות לחודש הקודם שביטא את מחירי העיסקאות בחודשים נובמבר-דצמבר לעומת אוקטובר-נובמבר עודכן כעת בדיעבד למטה והוא מצביע על ירידה של 0.1% (לעומת עלייה של 0.2% בעת הפרסום הראשון) - כך שבששת החודשים האחרונים לא היו מדדים המצביעים על עליית מחירים.

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון אמר כי "המגמה ברורה מעל לכל ספק: מחירי הדיור בירידה. המטרה שהצבנו לעצמנו לפני ארבע שנים להוריד את מחירי הדיור לראשונה מזה עשור הושגה. בשנים הקרובות נמשיך את המגמה הזו ונחזק את תוכנית מחיר למשתכן ושכירות ארוכת טווח עד שכל זוג צעיר יוכל לרכוש או לשכור דירה במחיר הוגן".