המערכת הפוליטית מגיבה לירי מעזה: "קריסת ההרתעה"

"זה בלתי מתקבל על הדעת שילדים יבלו במקלטים ותושבי עזה ויחיא סינוואר יסתובב חופשי, וזה קרה במשמרת של הממשלה הנוכחית", כך גבי אשכנזי הבוקר • ומה היה לכחלון להגיד?

בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי
בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי

ירי שני הטילים על תל-אביב אמש הקפיץ את הפוליטיקאים המתמודדים מכל המפלגות. בעוד יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ׳ קראה שלא להיגרר אחרי הלהטת הרוחות, הציעו בנט ואשכנזי להגיב בתקיפות יתר, וכחלון קרא לתמוך במדיניות של נתניהו.

רא״ל במיל' גבי אשכנזי מרשימת כחול לבן אמר בעת שערך הבוקר סיור ביישובי עוטף עזה ושדרות כי: "המציאות כאן היא בלתי נסבלת. זאת תוצאה של קריסת ההרתעה. זה בלתי מתקבל על הדעת שילדים יבלו במקלטים ותושבי עזה ויחיא סינוואר יסתובב חופשי.

"זה קרה במשמרת של הממשלה הנוכחית. קריסת ההרתעה הזאת לא תימשך. ממשלה בראשותנו תדע להפסיק את המציאות הזאת ולהחזיר את ההרתעה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "גם אם מדובר בערב בחירות, מוטב לחבריה בגוש המרכז שמאל להתאפק ולא להצטרף לימין הקיצוני בהלהטת הרוחות.

"אתגור נתניהו מימין הוא מגוחך ומסוכן כאחד. אין כל סיבה להגיב מהבטן, ודווקא כעת, כשברור שגם החמאס וגם הג׳יהאד האיסלאמי מתנערים מהירי גובר הסיכוי למיני-הסדרה שאחרי הבחירות תהפוך להסדר נרחב יותר".

שר האוצר משה כחלון, חבר הקבינט בטחוני מדיני, אמר באירוע שבתרבות שהתקיים בבית שמש: "התנגדתי להתנתקות מעזה, אבל אם כבר יצאת, שהניתוק יהיה מלא. צריך להתנתק מהם באופן מלא בטווח של 5 שנים.

"המדיניות של ישראל מושכלת ונקבעת בד בבד עם הצבא והקבינט ומתקבלת פה אחד. אני תומך במדיניות ראש הממשלה. כוח ההרתעה של צה"ל נשמר. אני אומר לך מידיעה שלא יושבים גיבורים גדולים בצד השני".