אטיוניטי חושפת: בתוך שנה טיפס שווי ההצעה של קליק האמריקאית לרכישתה בכמעט פי שלושה

הזימון לאסיפת בעלי המניות של חברת התוכנה לאישור המכירה, מגלה שהעניין של Qlik באטיוניטי התחיל כבר לפני שנתיים וחצי, וכי ההצעה הראשונה של קליק הייתה במחיר של 8.75 דולרים בלבד למניית אטיוניטי • ב-7 באפריל יתכנסו בעלי המניות של אטיוניטי להצביע על אישור מכירתה לקליק תמורת 560 מיליון דולר

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי / צילום:איל יצהר
שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי / צילום:איל יצהר

ב-7 באפריל יתכנסו בעלי המניות של חברת התוכנה הישראלית אטיוניטי להצביע על אישור מכירת החברה ל-Qlik האמריקאית, תמורת 560 מיליון דולר. הזימון לאסיפה, שפורסם בסוף השבוע, מגלה שהעניין של קליק באטיוניטי  התחיל כבר לפני שנתיים וחצי - באמצעות קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, הבעלים של קליק; וכי ההצעה הראשונה של קליק, מלפני כשנה, הייתה במחיר של 8.75 דולרים בלבד למניית אטיוניטי, לעומת המחיר שנקבע לבסוף בעסקה - 23.5 דולר, כמעט פי שלושה.

מניית אטיוניטי זינקה בחודשים האחרונים בשיעור תלת-ספרתי, ובהתאם גם קליק נאלצה להעלות את המחיר שהיא מציעה. לפי הזימון, המחיר שהוצע בפברואר 2018 שיקף פרמיה של כ-25% על מחיר המניה בנאסד"ק באותה תקופה.

לאורך כמה שבועות נפגשו חברי הדירקטוריון של אטיוניטי, אך לא גיבשו החלטה אם להיענות לחיזורי קליק או לדחות אותם, ובסוף מארס הוחלט לשכור יועץ פיננסי שיסייע בהחלטה, בנק ג'יי.פי מורגן. במקביל, באותה תקופה הגיעה לחברה פנייה נוספת, מצד גוף שהתעניין ברכישת אטיוניטי על-ידי חברת פורטפוליו שלו.

במאי 2018 שלחה קליק הצעה לא מחייבת חדשה, לרכוש את אטיוניטי (המספקת פתרונות לניהול דאטה, ובהם פתרונות לגישה, לניהול, לשיתוף ולהפצת נתונים) במחיר של 13.25 דולר למניה, ששיקף פרמיה של כ-24% על מחיר השוק. הדירקטוריון התכנס לדון בהצעה ולבחון אותה בהשוואה לאסטרטגיה העסקית כחברה עצמאית, ולבסוף החליט לדחות את ההצעה בטענה שהיא מעריכה את אטיוניטי בחסר ואינה תואמת לאינטרסים של בעלי המניות.

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי, הודיע על ההחלטה ל-Thoma Bravo כשבמקביל, נציגי ג'יי.פי מורגן מסרו לקרן שבעוד שאטיוניטי לא מחפשת להימכר, הרי שאם Thoma Bravo וקליק מעוניינות להגיש הצעה מעודכנת, הן יידרשו לשפרה. בתגובה ביקשה הקרן וקיבלה גישה למידע נוסף.

בין המתעניינות: "מובילות עולמיות בשוק מחשוב הענן"

הקשר בין הצדדים נמשך "על אש קטנה" בחודשים שלאחר מכן, כשגם הגוף הנוסף שהתעניין בחברה נשאר בתמונה. באוקטובר הוגשה הצעה חדשה של קליק, במחיר של 20 דולר למניית אטיוניטי, ששיקף פרמיה של 26.5%. זמן קצר לאחר מכן, המתעניין השני הודיעה שלאור העלייה בשווי השוק של אטיוניטי, הוא לא יוכל לרכוש את החברה.

בסוף אוקטובר התכנס הדירקטוריון לאשר את התוכנית העסקית של החברה. בפגישה הציעו נציגי JP מורגן לבדוק אם יש עוד גורמים שיתעניינו ברכישה, והציגו מספר גורמים פוטנציאליים. הדירקטוריון החליט שלטובת בעלי המניות יש לבחון את האפשרויות ובמקביל לשאת ולתת עם קליק, בתנאי שתשפר את הצעתה. מורגן פנה ל-11 גופים פוטנציאליים שחמישה מהם חתמו על הסכמי סודיות (כולל קליק) ונערכו איתם פגישות.

בין המתעניינים היו "מספר מובילות עולמיות בשוק מחשוב הענן". בסוף התהליך, רק קליק המשיכה להביע עניין ברכישה. בינואר העלתה קליק את המחיר ל-22.75 דולר, פרמיה של 3.8% על מחיר המניה, שהמשיך לטפס ועקף את מחיר ההצעה. לפיכך, דרשה אטיוניטי שיפור של המחיר ליותר מ-24 דולר. הדיונים נמשכו ובפברואר אמרה קליק שהצעתה הסופית היא 23 דולר, בעוד שאטיוניטי התעקשה על 24 דולר. הצעה סופית נוספת הגיעה כעבור זמן קצר במחיר של 23.5 דולר, פרמיה של כ-18%, ודירקטוריון אטיוניטי בחן את ההצעה והחליט לקבל אותה לאחר שבחן את הסיכויים והסיכונים.