הבורסה הראשונה בעולם שהשיקה חוזים עתידיים על הביטקוין תפסיק את המסחר בהם

בורסת Cboe האמריקאית פיגרה משמעותית בנפחי המסחר בחוזים העתידיים על הביטקוין אחרי יריבתה הגדולה, קבוצת CME • שלושת החוזים העתידיים הפעילים ב-Cboe ימשיכו להיסחר בה, עד לפירעון האחרון מביניהם ב-19 ביוני • מחיר הביטקוין נמוך ב-80% מהשיא שאליו הגיע כשהושקו החוזים הראשונים

ביטקוין /  איור: שאטרסטוק
ביטקוין / איור: שאטרסטוק

פחות משנה וחצי לאחר שהשיקה חוזים עתידיים על הביטקוין, הודיעה בסוף השבוע בורסת Cboe האמריקאית כי לפחות לעת עתה, אין בכוונתה לרשום למסחר חוזים עתידיים נוספים על המטבע הדיגיטלי. Cboe היתה הבורסה הראשונה בעולם שהשיקה חוזים עתידיים על הביטקוין, בדצמבר 2017.

בהודעתה ביום חמישי מסרה CFE, בורסת החוזים העתידיים של Cboe, כי לא יירשם כל חוזה נוסף על הביטקוין לאחר יוני הקרוב. עם זאת, הבורסה לא נטשה סופית את האפשרות למסחר המבוסס על נכסים קריפטוגרפיים, והוסיפה כי היא "מעריכה מחדש את הגישה בעניין".

על פי הודעת החברה לתקשורת, "CFE לא מוסיפה עוד חוזה עתידי על הביטקוין (סימול: XBT) במארס 2019. הבורסה לא מתכוונת לרשום כעת עוד חוזי XBT למסחר. חוזי XBT הרשומים כיום נותרו זמינים למסחר".

למרות התקוות שעוררו בשוק, החוזים העתידיים על הביטקוין רשמו ריביות "פושרות", בעיקר בבורסת Cboe, שפיגרה משמעותית בנפחי המסחר אחרי יריבתה הגדולה, קבוצת CME. שלושת החוזים העתידיים הפעילים ב-Cboe ימשיכו להיסחר בה, עד למועד הפירעון של האחרון מביניהם ב-19 ביוני.

החוזים העתידיים על הביטקוין נרשמו לראשונה בבורסת Cboe ב-10 בדצמבר 2017, על רקע הזינוק בשוויו של המטבע המוביל בשוק הקריפטו העולמי. באותו חודש בלבד זינק מחיר הביטקוין בכ-108% והגיע לשיא של כל הזמנים, כשנסחר במחיר של כ-20 אלף דולר. היום נסחר הביטקוין (BTC ) במחיר של כ-4,015 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

קבוצת CME רשמה לראשונה בבורסה שלה חוזים עתידיים על הביטקוין 8 ימים לאחר ש-Cboe עשתה זאת. מחזורי המסחר בחוזים העתידיים על הביטקוין נפלו ביותר מ-80% מתחילת 2018 בבורסת Cboe, שלא הצליחה לייצר אפילו מחצית מנפח המסחר שנרשם בבורסה המתחרה של CME.