תמרון מוצלח נוסף לחללית הישראלית "בראשית" בדרכה לירח

התעשייה האווירית ועמותת SpaceIL הודיעו היום (כי בשעות הצהריים החללית תמרנה בחלל במשך כ-60 שניות, ובמהלכן הפעילה את המנוע שלה והתקבעה במסלול אליפטי שיקרב אותה אל הירח • "מערכות החללית מתפקדות כמצופה"

החללית "בראשית" / צילום מסך: SpaceX
החללית "בראשית" / צילום מסך: SpaceX

תמרון מוצלח נוסף לחללית הישראלית "בראשית" שעושה את דרכה לירח: התעשייה האווירית ועמותת SpaceIL הודיעו היום (ג') כי בשעות הצהריים החללית תמרנה בחלל במשך כ-60 שניות, ובמהלכן הפעילה את המנוע שלה והתקבעה במסלול אליפטי שיקרב אותה אל הירח. הנקודה הרחוקה ביותר במסלול זה מכדור הארץ נמצאת במרחק של כ 405 אלף קילומטר.

מתע"א ומ-SpaceIL נמסר כי מערכות החללית מתפקדות כמצופה, והיא מקיימת תקשורת עם חדר הבקרה שביהוד. עוד נמסר כי צוותי הבקרה הצליחו למזער את הקשיים שהתעוררו זמן קצר לאחר שיגורה לחלל בעקבי הכוכבים שלה, שמסונוורים על-ידי קרני השמש. מתע"א נמסר כי לאורך כל התמרון עוקבי הכוכבים הופנו לכיוון החלל ולא אל השמש או לכדור הארץ.

עוד אמרו בתע"א כי ככל שהמסע של "בראשית" אל הירח נמשך - הולך ואוזל הדלק שבמכליה. בניסיון למנוע מהחללית להיטלטל בעקבות שכשוך הדלק במכלים - השבוע הפעילו צוותי הבקרה גלגל תנע שמייצב אותה בתנועתה בחלל.

בשבועות הקרובים החללית תעשה עוד כמה תמרונים קטנים כדי לטייב את מסלולה אל הירח, וזאת לקראת הגעתה לתמרון "לכידת הירח" ב-4 לאפריל. החללית מתוכננת לנחות על הירח ב-11 לאפריל, וזאת לאחר ששוגרה לחלל לפני כמעט כחודש מארה"ב. 

מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית, עופר דורון, התייחס לתמרון המוצלח של "בראשית" ומסר כי "הגענו למקום שנמצא בקו הסיבוב שבו הירח מקיף את כדור הארץ, לקראת התמרון המשמעותי ביותר שבו היא אמורה 'להילכד' על-ידי הירח".

לדבריו, "הסיכון המרכזי בתמרון 'לכידת' הירח הוא שאם עושים אותו בצורה לא נכונה - החללית תעוף לחלל הפתוח, ואז ניפרד ממנה סופית. מדובר בתמרון קשה, ואנחנו חייבים להצליח בו".