דנאל משקיעה 75 מיליון שקל ב"עיניים", העוסקת בהסרת משקפיים בניתוחי לייזר

מה שצפוי לייצר לבני הזוג ד"ר שמואל לוינגר וד"ר רונית לוינגר אקזיט נאה למדי, בהיקף של כ-25 מיליון שקל • הכנסותיה של עיניים ב-2018 הסתכמו בכ-150-155 מיליון שקל, לצד רווח נקי של יותר מ-10 מיליון שקל

ניתוח/צילום:shutterstock
ניתוח/צילום:shutterstock

טרנד ההשקעה במוסדות בתחום הרפואה הפרטית צובר תאוצה. חברת דנאל, העוסקת באספקת שירותי כוח אדם, שירותי סיעוד והפעלת מוסדות לחוסים, דיווחה היום על השקעה של כ-75 מיליון שקל ברכישת השליטה בחברה הפרטית "עיניים המרכז הרפואי להסרת משקפיים", העוסקת בהסרת משקפיים באמצעות ניתוחי לייזר, במה שצפוי לייצר לבני הזוג ד"ר שמואל לוינגר וד"ר רונית לוינגר אקזיט נאה למדי, בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

במסגרת העסקה, דנאל תרכוש מממניותיהם בחברה של משפחת לוינגר תמורת 24.5 מיליון שקל, ונוסף לכך עיניים תקצה לדנאל ממניותיה בתמורה להשקעה בחברה בהיקף של 50 מיליון שקל, כך שלאחר הזרמת הסכומים דנאל תחזיק ב-51% ממניות עיניים, וביתרה תחזיק משפחת לוינגר.

מניית דנאל
 מניית דנאל

העדכון של דנאל בנושא חושף את היקפי הפעילות המשמעותיים למדי של רשת הניתוחים בלייזר, שלפי הנתונים הכנסותיה בשנתיים האחרונות (2017-2018) הסתכמו בכ-150-155 מיליון שקל בכל שנה, לצד רווח נקי שנתי של יותר מ-10 מיליון שקל. עוד מציגה עיניים התחייבויות בהיקף של כ-90-95 מיליון שקל והיקף נכסים של כ-230 מיליון שקל.

לפי הנתונים שמציגה דנאל, עיניים מפעילה באמצעות עצמה ובאמצעות חברות נוספות "רשת מרכזים למתן שירותים רפואיים, לרבות פעילות כירורגית, כולל הסרת משקפיים בניתוחי לייזר, בשורה של דיסציפלינות, לרבות אופתלמולוגיה (פעילות הקשורה למחלות עיניים ופגמים בראייה א' ל') וניתוחים כירורגיים". עוד מציינים בדנאל כי "עיניים מחזיקה ב-9 חדרי ניתוח לכירורגיה בינונית וקטנה, בהם מבוצעים מדי שנה עשרות אלפי ניתוחים ופרוצדורות רפואיות".

עיניים, שנוסדה בשנת 1999, מפעילה את רשת מרפאות "עיניים" הכוללים שלוש מרפאות - בירושלים, בתל-אביב ובחיפה, מפעילה 3 חנויות אופטיקה ומפעילה גם מרכזים רפואיים נוספים בתל-אביב ובבאר שבע. בסך הכול עיניים מעסיקה כ-300 עובדים ולמרכזים הרפואיים שלה יש הסכמים מול קופות החולים וחברות הביטוח.

בדנאל ציינו כי "רכישת עיניים על-ידי החברה הינה חלק מאסטרגיית הצמיחה של החברה, במסגרתה כניסה לתחום פעילות חדש. בכוונת החברה להמשיך ולהחזיק בקבוצת עיניים, תוך ניסיון להגדיל את מגוון השירותים הרפואיים הניתנים על-ידה. נכון למועד פרסום דוח זה, החברה אינה צופה השקעות מהותיות נוספות בעיניים".

עוד בדנאל ציינו כי לצורך מימון הרכישה גייסה החברה בחודש דצמבר האחרון כ-70 מיליון שקל מארבעה גופים מוסדיים, באמצעות הקצאת מניות פרטית, וכי יתרת התמורה תמומן ממקורותיה העצמיים.

הצדדים כבר חתמו על הסכם, והשלמת העסקה תלויה בכמה תנאים, תוך 90 יום, כשבין היתר נקבע כי במועד ההשלמה, חובותיה הפיננסיים של עיניים לא יעלו על כ-11 מיליון שקל.

עוד בדנאל ציינו כי עד מועד ההשלמה לוינגר תשלים ארגון מחדש של ההחזקות והפעילות הנרכשת, כשבין היתר עיניים צפויה לרכוש חלק מהחזקותיהם של בעלי מניות נוספים בחלק מהסניפים, תעביר זכויות לפירעון חובות עוד.

שיפור בכל מגזרי הפעילות

לאחר השלמת העסקה ד"ר רונית לוינגר צפויה לכהן כמנכ"לית עיניים במשך לפחות שנה וד"ר שמואל לוינגר יכהן כמנהל הרפואי של עיניים במשך לפחות 3 שנים, וכן יועסק גם כמנתח.

דנאל עוסקת היום בשלושה תחומי פעילות עיקריים - שירותי סיעוד, בעיקר לזכאים לפי חוק ביטוח לאומי, אספקת שירותי כוח אדם והפעלת מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

החברה סיכמה בימים האחרונים את 2018 עם שיפור של 11% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-1.5 מיליארד שקל, ואחרי מגמה חיובית גם בשורה הגולמית והתפעולית הרווח הנקי השנתי שלה צמח ב-10% ל-71 מיליון שקל. בדנאל ציינו כי השיפור בהכנסות נרשם בשלושת מגזרי הפעילות.

חברת דנאל פועלת היום ללא גרעין שליטה, ובעלי המניות המרכזיים שבה הם כמה גופים מוסדיים, כשהחזקות הציבור בחברה עומדות על כ-45%.

מניית דנאל  השלימה טיפוס של כ-10% מתחילת השנה וקפיצה של כ-140% בחמש השנים האחרונות, ומשקפת לחברה שווי של יותר מ-1 מיליארד שקל.