נתניהו הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד גנץ ויעלון

זאת, לטענת רה"מ, בגין "עלילת דם" שמפיצים עליו במפלגת כחול לבן • טוען: "הקריאה 'בוגד' נגדי היא הסתה חמורה" • בכחול לבן עוסקים בשבוע האחרון בהחלטותיו של רה"מ בפרשת הצוללות • בסרטון פייסבוק אומר נתניהו: "אני כן מבין בכלכלה וזיהיתי שיש כאן השקעה נכונה"

בני גנץ, בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף, תמר מצפי
בני גנץ, בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף, תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ו') כי יגיש תבית דיבה נגד בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון - אשר אינם חברי כנסת, ולפיכך אין להם חסינות - בגין הפצת נושא הקשרים שלו לפרשת הצוללות, תיק 3000.

בסטטוס של נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "הקריאה 'בוגד' נגדי מצד לפיד, גנץ ויעלון היא הסתה חמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום. השקרים של לפיד, גנץ ויעלון הם חציית קו אדום בנושאים הרגישים ביותר הנוגעים לביטחון ישראל. לכן הנחיתי את פרקליטיי לתבוע אותם דיבה".

בשבוע האחרון התרחב הקמפיין הפוליטי של מפלגת כחול לבן בכל הנוגע לנושא הקשר של נתניהו ושל קרוביו וצוותו הבכיר לפרשת רכש הצוללות, ובעיקר הצוללת השישית, ותהליך קבלת ההחלטות בין השנים 2013-2016.

ההחלטה של נתניהו לתבוע את יעלון מגיעה על רקע ראיון שלו ברשת ב' בתוכנית "קלמן וליברמן" ב-20 במרץ. יעלון נשאל על-ידי המראיינים האם נתניהו "בוגד", והשיב: "נושא הצוללות בהחלט עלול להגיע עד כדי בגידה, ויכול להיות שזה מה שמונע מהיועץ המשפטי לממשלה למצות את העניין".

עוד אמר נתניהו בווידאו: "אין שום קשר בין המניות שרכשתי ומכרתי לפני שנים לבין רכש הצוללות שהתרחש שנים לאחר מכן. על הרכש הזה החליט הקבינט אך ורק משיקולי ביטחון המדינה. ב-2007, כאשר הייתי חבר כנסת ולא חבר ממשלה, השקעתי בחברה פרטית עם טכנולוגיה ייחודית. החברה הזו לא מייצרת צוללות, היא גם לא מייצרת פלדה, היא אפילו לא מייצרת את האלקטרודות שמסייעות לייצור הפלדה. החברה הזו רחוקה מרחק מזרח ממערב מייצור צוללות.

"והנה עוד עובדה שממחישה עד כמה עלילת הדם הזו אבסורדית. ב-2010 מכרתי את המניות בחברה, זה היה שנה וחצי לפני שישראל חתמה על רכישת הצוללת הראשונה בכהונתי הזו, זה היה שנתיים לפני שהגרמנים מכרו צוללות למצרים; כך שלא היה שום קשר בין הדברים. זאת עלילה. בניגוד לגנץ, שהחברה שניהל פשטה את הרגל; ובניגוד ללפיד, שלא מבין שום דבר בכלכלה; אני כן מבין בכלכלה וזיהיתי שיש כאן השקעה נכונה".

יחד עם זאת, דבריו של נתניהו אינם מספקים הסבר לעובדה ששווי מניותיו קפץ לפחות פי 4 (ועל-פי דיווח בחדשות 12 מאמש אף פי 7) בתקופה שבה שווי החברה שבה החזיק צנח בחצי.

"באותה העת שרכשתי את המניות בחברה, גם אנשים אחרים רכשו מניות בחברה, כולנו שילמנו מחיר זהה למניה, ללא שום הטבות. ללא שום הנחות. הכול דווח בזמנו בשקיפות מלאה לרשויות. שילמתי מסים כחוק, אין פה שום דבר חדש", אמר נתניהו.

רשא הממשלה המשיך והתייחס לנושא מכירת הצוללות למצרים: הוא אמר שהדברים שנאמרים עליו על-ידי ראשי כחול לבן הם "הסתה פרועה שחוצה את כל הקווים האדומים. תתביישו לכם, יש קומץ אנשים במדינה שיודעים את הפרטים בנושא הזה, וזה כולל את היועצים לביטחון לאומי לשעבר עמידרור ונגל, שבא אחריו, ויש עוד אדם שבקיא בפרטים הללו ויודע את האמת, היועץ המשפטי לממשלה, ולכן הוא קבע נחרצות, אחרי שבדק את כל החומרים ואת כל העדויות, שההחלטה שלי בעניין הצוללות ושל המצרים, היו החלטות ענייניות ומקצועיות שנעשו משיקולי ביטחון ישראל בלבד. לפיד, יעלון וגנץ מוכנים לסכן את ביטחון מדינת ישראל בנושא רגיש מאין כמוהו, כי הם יודעים שאני לא יכול לשתף במלוא העובדות ולחשוף את מלוא השקר. בכל שנותיי בפוליטיקה לא ראיתי הפקרות כזו".