נתניהו מגיב לראשונה לפרשת הצוללות והמניות: "בן דודי גאון, השקעתי איתו מכספי ודיווחתי על הכול"

שעות לפני המראתו לוושינגטון ביקש רה"מ להגיע לראיון בחדשות 12 והתייחס לפרשת הצוללות: "אישור המכירה למצרים היה משיקולים ביטחוניים" • על מניות הפלדה: "הכול דווח כחוק" • כחול לבן: "נתניהו היסטרי, משנה גרסאות ומתחמק משאלות קשות"

בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר
בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שבת) בראיון מיוחד באולפן חדשות 12 לראשונה זה ארבע שנים: "אני בדרך לשדה כדי לנסוע לפגישה עם טראמפ, ועצרתי כאן כי אני חייב לנפץ את גל השקרים של גנץ, לפיד ובוגי".

"לא החזקתי מניות של חברות פלדה ולא של צוללות כשהייתי חבר בממשלה" אמר נתניהו, "קניתי את המניות ב-2007". 

"אני רוצה לנפץ את כל עלילת הדם הזו", אמר נתניהו. "קניתי מניות בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. כשנכנסתי לראשות הממשלה באתי לוועדת ההיתרים ומבקר המדינה ואמרתי שאני רוצה להמשיך להחזיק בהם, והם איפשרו לי".

נתניהו הוסיף "קניתי מניות של חברה דיווחתי לשלטונות המס, כשנכנסתי לראשות הממשלה דיווחתי למבקר המדינה ואמרו לי שאפשר להחזיק, מכרתי ושילמתי את כל המס על כך. החברה הזו עם יכולת טכנולוגית אדירה וניהול כושל - בן דודי זיהה את זה קנה שיקם ומכר אותה. זו חברה טכנולוגית ונמכרה כי זיהו את הפוטנציאל שלה ברווח הזה".

נתניהו עוד הוסיף "קניתי את המניות רק מכספי, החברה המדוברת הייתה עם יכולת טכנולוגית אדירה. גם בן דודי זיהה את זה שיש הזדמנות עסקית - הוא שיפץ אותה ומכר אותה. בטח לא צריך להאשים אותי שהצלחתי בעסקים. כשאני אומר שאין שום קשר בן ההשקעה לחברה הזו לבין הצוללות, אני אומר דבר נוסף - אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראושנה ושנים לפני המצריות. אז אין קשר מהותי".

על חברי כחול לבן: "אני לא גנץ שפשט רגל"

נתניהו תקף את הראיון שנתן גנץ ליונית לוי: "אני מבקש שתתנו לי לדבר, כמו הראיון המלטף שנתן גנץ ליונית לוי, אני עומד על כך שאוכל להמשיך את הדברים שלי. אני לא גנץ שפשט רגל או גבי אשכנזי שהסתבך עם שמן או לפיד שאינו מבין מכלכלה". 

על הפרצה לטלפון של בני גנץ אמר נתניהו "אני חושב שמי שצריך להציג את זה לסיפור כדי לנקב את הבלון זה בני גנץ. לנקב את זה ולגמור את זה שייצא בפני הציבור. לפרוץ לטלפון זה לא דבר גדול, השאלה היא מה יש שם והדבר הנכון הוא שגנץ ייצא החוצה ויספר במקום להדליק את מדורת השקרים - הם יצטרכו לעמוד למשפט על דיבה. הם מאשימים אותי בבגידה זה דבר נורא. הם עושים ניסיון הסחה".

על הישיבה בממשלה, "אני אקים את הממשלה הלאומית, לא רואה אפשרות (לשבת עם כחול לבן). הבחירות האלה הם על האם תקוף ממשלת שמאל עם מרצ והעבודה שתומכות בטרור או מפלגה שלי שתעמוד מול הלחץ של איראן. מי יעמוד. עשרה רמטכלים לא יעזרו אם הולכים על המדיניות הלא נכונה."

על החוק הצרפתי אמר נתניהו: "לא יודע, לא עסקתי בזה ואני לא מתכוון לעסוק בזה...אני מאמין שלא אעשה"

סגל שאל את נתניהו על האפשרות שיכהן כרוה"מ תוך כדי התמודדות עם כתב אישום, נתניהו השיב: "יש לי יכולת עבודה גדולה מאוד, ראש ממשלה לא מפילים בכתב אישום, אבל אני לא חושב שנגיע לזה, הכול ייפול, והכול קשקוש".

על סערת אמנון אברמוביץ' הגיב נתניהו ואמר: "לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות בעניין של אמנון אברמוביץ' ואני מצטער עליה. אני לא בא לגזול ממנו את מה שמגיע לו, הוא מכפיש את משפחתי ואותי כבר זמן. ערב ערב לועגים לי ולאשתי, מציגים את בני עם פנים של חזיר ושל אישתי כחזירה. אמרתם משהו על זה? אני מקבל את מה שאמרתם על אברמוביץ' אבל אבל אני לא מקבל את הצביעות שלכם. מה שאם עושים ערב ערב זו סאטירה, מכפישים ומכפישים ושופכים את דמי ודם משפחתי".

"כמעט חמש פעמים איבדתי את חיי בקרבות וזה לא מונע מהלעג לי, לאשתי ולילדיי" תקף נתניהו. "מציירים אותה כחזירה. מה שעושים ערב ערב ושופכים את דמי בסטירה ובחקירות לא זוכה לתגובה דומה כמו על אברמוביץ'".

על תיק 4000 אמר נתניהו "זה קשקוש מוחלט. זה מגדל קלפים שעומד לקרוס, ומה שלא יקרוס זו המדינה שלנו, כי בניתי יסודות מדהימים".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גירסאות, מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחת 16 מיליון שקל, ובעיקר, היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הבטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".