תשכחו מהרב-קו ב-9 באפריל - התחבורה הציבורית הבינעירונית תהיה בחינם

ועדת הבחירות המרכזית, יחד עם משרד התחבורה החליטו כי לראשונה ביום הבחירות התחבורה הציבורית הבינעירונית תהיה בחינם • עלות המהלך היא 3 מיליון שקלים • במערכות בחירות קודמות התאפשרה נסיעת חינם רק מיישובים הרחוקים ממקום ההצבעה, אך כדי לממש את הזכאות היה צריך להוציא שובר מבעוד מועד

תחנת אוטובוס בינעירוני /  צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
תחנת אוטובוס בינעירוני / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

ועדת הבחירות המרכזית, יחד עם משרד התחבורה החליטו כי לראשונה ביום הבחירות התחבורה הציבורית לנסיעות הבינעירוניות תהיה בחינם, לכולם. עלות המהלך היא 3 מיליון שקלים.

החל מהשעה 20:00 ביום שלפני יום הבחירות ועד להפסקת פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (9.4.19), אפשר יהיה לעלות על כל אוטובוס ללא הצגת תעודה או תיקוף כרטיס. נוסעי הרכבת יקבלו כרטיס חינם בקופות וכך גם המבקשים לנסוע באוטובוס לאילת וחזרה.

במערכות בחירות קודמות התאפשרה נסיעת חינם רק מיישובים הרחוקים 20 ק"מ ויותר ממקום ההצבעה. כדי לממש את הזכאות צריך היה להוציא שובר מבעוד מועד באחד מסניפי הדואר. עלות ההסעות האלה, הכוללת גם העסקת עובדים המכוונים את המצביעים בתחנות הסעה גדולות ובהמשך ממיינים את השוברים, היתה 2.4 מיליון שקל. ועדת הבחירות החליטה להוסיף עוד 600 אלף שקל וכך לאפשר הסעות חינם לכולם.

מנכ"לית וועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס אמרה כי היא מצפה, כי היוזמה שנקטה הועדה להקל על אזרחי ישראל להגיע לקלפי בנוחות ובבטיחות תעודד ותסייע גם לאלה אשר יהיו מרוחקים בשל עיסוקם ביום הבחירות מהקלפי בה הם רשומים, ולממש את זכותם וחובתם להצביע בבחירות לכנסת ה-21.