גנץ: נתניהו הודה אתמול שעקף את בכירי הביטחון בהחלטותיו

גנץ לעיתונאים בוושינגטון: חייבים לחקור את נושא הצוללות, ראש הממשלה הודה אתמול שניהל ענייני מדינה תוך שהוא מסתיר משר הביטחון והרמטכ"ל

בני גנץ נואם בחשיפת התוכנית הכלכלית - חברתית של מפלגת כחול לבן / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ נואם בחשיפת התוכנית הכלכלית - חברתית של מפלגת כחול לבן / צילום: שלומי יוסף

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (ב') עם כתבים מדיניים בוושינגטון לקראת נאומו מחר באיפא"ק ואמר שלא יהיה מנוס מפתיחת חקירה נוספת בנושא הצוללות והוסיף "אנחנו נדרוש ועדת חקירה מיד אחרי הבחירות".

גנץ נשאל על ידי "גלובס" האם פנה לבית הלבן בבקשה לקיים פגישה עם הנשיא טראמפ וציין שהוא לא פנה באופן ישיר, אך נודע לו בדיעבד שהיו אנשים שפעלו מטעם עצמם כדי לסדר פגישה. לדבריו "למדינת ישראל יש רק ראש ממשלה אחד. אני ביקשתי בבואי לכאן שלא לנאום באותו היום והשעה של נתניהו, אלא לתת הבמה כמו שצריך לראש ההממשלה, וגם מובן לי שהוא מוזמן לבית הלבן. אני אינני תמים, אבל אני התנהגותי היא לפי כללי האתיקה, ובהם יש רק אדם אחד שהוא מנהיג המדינה".

באשר להתמודדותו בבחירות אמר גנץ "האיש מיצה את עצמו. הוא נתן אתמול 40 דקות ראיון והכל רק על עצמו ולא על ענייני המדינה. צריך להחליפו ולעסוק במה שישראל צריכה ולא מה הוא צריך."

לדברי גנץ "גם נתניהו חשב בעבר ששמונה שנים זה מספיק זמן".

גנץ הגיב לחוסר ניסיונו ואמר, "אתם חושבים שאני לא מסוגל להיכנס לתפקיד? בקלות אני מסוגל. אני יותר מוכן לתפקיד הזה ממה שההיה נתניהו כאשר הוא נכנס. אני אוכל להיכנס למלא את התפקיד בקלות רבה".

באשר לתכנים בתוך הטלפון הנייד אשר עשויים להביך אותו והאם ציפה להתנהלות אחרת מנתניהו, אמר גנץ "כל הסיפורים הם שקרים ושמועות. אני לא סחיט. ואני לא מצפה מנתניהו ממנו לכלום. ברגע שהודעתי שאני מתמודד, הוא התחיל ישר לרדת עלי".

גנץ נשאל על המטרות שלו בנאומו באיפא"ק ופגישות עם המפלגות הדמוקרטיות והרפובליקניות והשיב, שבתור רמטכ"ל עבד מול נציגים אמריקאים במשך שנים ומעולם לא שאל מי מהם לאיזה מפלגה הוא שייך "אין לזה רלבנטיות. החשיבות היא שהם אמריקאים ויחסיהם טובים עם ישראל." הוא הוסיף שבנושא שיפור היחסים בין ישראל לקהיליות היהודיות בתפוצות "זה לא משהו שאפשר לתקן באמצעות ביקור חטוף פה בעיר. זה מצריך זמן וטיפול עומק".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שיגרה כעת מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, עו״ד אביחי מנדלבליט, בדרישה לדעת האם אכן ידע שראש הממשלה לא עירב את שר הביטחון והרמטכל בעסקת הצוללות: ״אם כן הדבר תמוהה ודורש חקירה בפני עצמו ואם לא אז ראש הממשלה שיקר״.