עסקת הטק הגדולה במזה"ת? אובר רכשה את קארים תמורת 3.1 מיליארד דולר

אחרי אינספור דיווחים, הבוקר הודיעו שתי החברות על העסקה באופן רשמי • החברות איפיינו את המכירה כעסקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המזרח התיכון

אובר/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב
אובר/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב

אובר הודיעה הבוקר (ג') כי רכשה תמורת 3.1 מיליארד דולר את חברת שיתוף הנסיעות המתחרה קארים. קארים הוקמה בדובאי ופועלת ב-120 ערים בצפון אמריקה, המזרח התיכון ודרום אסיה ולדבריה יש לה 30 מיליון משתמשים.

אובר נמצאת לקראת הנפקה שלפי דיווחים עשויה להעניק לה הערכת שווי של 120 מיליארד דולר. לקראת ההנפקה, רכישת קארים סיימה עבורה את הקרב הקשה והיקר מול המתחרה באזורים שבהם שתיהן פועלות. אובר הפסידה 1.8 מיליארד דולר בשנת 2018, למרות מאמצי המנכ"ל דארה קוסראשהי לצמצם את הפסדי החברה. בעבר, אובר יצאה משווקים שבהם התמודדה עם תחרות קשה שגרמה לה להפסדים כבדים. היא מכרה את עסקיה המקומיים בסין, דרום-מזרח אסיה ורוסיה למתחרות המקומיות דידי, גראב ויאנדקס. העסקה הנוכחית עדיין תלויה באישור רגולטורי וצפויה להיסגר סופית ברבעון הראשון של 2020, כך לדברי החברות.

קארים הוקמה ב-2012 וקוסראשהי אמר בהצהרה על הרכישה שהחברה "שיחקה תפקיד מפתח בעיצוב העתיד של מוביליות עירונית במזרח התיכון, והפכה לאחד הסטארט-אפים המצליחים במחוז". מנכ"ל קארים הנוכחי והמייסד השותף שלה, מודסיר שייקה, ימשיך להוביל את העסק לפי ההצהרה והיא תמשיך לפעול כמותג עצמאי תחת אובר.