מחר צפויה ההסתדרות לבחור מחליף לאבי ניסנקורן

זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתו של יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, שדרש כי ההסתדרות תקיים בחירות כלליות לתפקיד היו"ר

ארנון בר-דוד \ צילום: תמר מצפי
ארנון בר-דוד \ צילום: תמר מצפי

ההסתדרות צפויה לקיים מחר בצהריים (ד') ישיבה מיוחדת לבחירתו של יו"ר ההסתדרות ה-15. זאת לאחר שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רחל ברקאי, דחתה את עתירתו של יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי באשר להליך הבחירה של יו"ר ההסתדרות. המועמד לתפקיד במקום היו"ר הנוכחי אבי ניסנקורן, שמתמודד לכנסת במפלגת כחול לבן, הוא ארנון בר-דוד.

בית המשפט קבע שההליך בחירת היו"ר, שבו נקטה ההסתדרות, הוא הסדר ראוי אשר עומד בכל אמות המידה המשפטיות והדמוקרטיות. "ההחלטה שבחנה סוגיה משפטית שכבר עמדה בעבר לביקורת שיפוטית ואושרה על ידי בית המשפט העליון, מקבלת את טענת ההסתדרות כי בית הנבחרים - אשר משקף בהרכבו הסיעתי את תוצאות הבחירות האחרונות שהתקיימו בקרב כלל חברי ההסתדרות - הינו הגוף היציג שמביא לידי ביטוי את רצון הבוחרים ולכן אין פסול בהליך הבחירה שעליו הוחלט לאחר בחינת כל השיקולים הנדרשים", נמסר מההסתדרות. "לנוכח החלטת בית המשפט, בית נבחרי ההסתדרות יתכנס מחר (ד') כמתוכנן, ויקיים את ההליך לבחירת ארנון בר-דוד אשר הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר ההסתדרות".

טרצ'יצקי צפוי להגיש מחר בקשת רשות ערעור לביהמש העליון. "כצפוי, בית המשפט המחוזי לא קיבל את עתירתי והוא מאפשר לבית נבחרי ההסתדרות למנות מחר מחליף לניסנקורן ללא בחירות כלליות", מסר יו"ר ארגון העיתונאים. "בניגוד לדרישת עורכי הדין של ההסתדרות, שרצו להרתיע אותי ושכמותי, השופטת לא הטילה עלי הוצאות. כמובטח וכמתוכנן: מחר בבוקר נערער לבית המשפט העליון וגם נדרוש עיכוב ביצוע של ההצבעה".

טרצ'יצקי הגיש בשבוע שעבר עתירה בדרישה לחייב את ההסתדרות לקיים בחירות כלליות בקרב חצי מיליון חבריה. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל, טוען טרצ'יצקי, ששוקל בעצמו להתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות, כי ההחלטה לבחור את המחליף של אבי ניסנקורן בראשות ההסתדרות בפורום מצומצם של בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), שבו 171 נציגים שחלקם שכירים בהסתדרות, היא "נטולת תוקף ובלתי סבירה" ומייצרת "דה-פקטו מנגנון ירושה פסול".