פירמת איתן-מהולל קולטת עוה"ד ממחלקת שוק ההון של משרד יוסי אברהם

עו"ד דודי כהן, שותף-מנהל של משרד יוסי אברהם, מצטרף עם עוד חמישה עורכי-דין למחלקת שוק ההון של המשרד איתן-מהולל-שדות • עו"ד ירון מהולל: "מיזוגה של מחלקת שוק ההון מהווה מכפיל כוח משמעותי"

עו"ד ירון מהולל / צילום: איל יצהר
עו"ד ירון מהולל / צילום: איל יצהר

חודשיים בלבד לאחר עזיבתו של עו"ד איתן שמואלי, שהיה שותף בכיר וניהל (בשותפות) את מחלקת שוק ההון במשרד עוה"ד איתן-מהולל-שדות, מבשר המשרד כי מחלקת שוק ההון שלו חוזרת לאיתנה: עו"ד דודי כהן, השותף-המנהל של משרד עוה"ד יוסי אברהם וראש תחומי המשפט התאגידי ושוק ההון במשרד, מצטרף לפירמת איתן-מהולל-שדות, יחד עם חמישה עורכי-דין נוספים. לאחר המיזוג תמנה מחלקת שוק ההון באיתן-מהולל, שמונה עורכי-דין.

עו"ד כהן, מי שהוביל את תחום שוק ההון במשרד יוסי אברהם, ליווה וייעץ לשורה ארוכה של חברות ציבוריות, מהמובילות במשק, ובהן רשת מגדלי הים התיכון לדיור מוגן, ילין-לפידות, קרן KCPS, קרן ארבל, וולקן מצברים ועוד.

מימין לשמאל: ניר וייסברגר, רפאל ליבא, דודי כהן ונטע שקד שטלדר / צילום: איל יצהר
 מימין לשמאל: ניר וייסברגר, רפאל ליבא, דודי כהן ונטע שקד שטלדר / צילום: איל יצהר

"זליגה לשווקים אלטרנטיביים"

עו"ד ניר וייסברגר, שצפוי לנהל יחד עם עו"ד דודי כהן את מחלקת שוק ההון "החדשה" במשרד איתן-מהולל, אמר בשיחה עם "גלובס", כי "אם מסתכלים על שוק ההון בשנים האחרונות, רואים כבר הרבה מאוד שנים האטה, ולעיתים עצירה של גיוסים, בעיקר של גיוסים ראשוניים, שהם בדרך-כלל הסממן הטוב לשוק בריא, ולהפך".

לצד זאת, מציין וייסברגר, ניתן להבחין בפעילות משמעותית בתחום גיוסי האקוויטי. לדבריו, "כתוצאה מההאטה בשוק ההון, חלה בשנים האחרונות 'זליגה' וחיפוש של המשקיעים בארץ ובעולם אחר מקורות ופלטפורמות מימון דומות אך לא זהות, כמו למשל התעניינות גוברת בגיוסים בחו"ל בשוקים שאינם מסורתיים, כגון אנגליה והמזרח הרחוק, וכן התעניינות בתחומים חדשים, כמו למשל הקנאביס הרפואי".

עוד לדברי עו"ד וייסברגר, "לצד הזליגה לשווקים אלטרנטיביים, ברגע שהשווקים המסורתיים מאכזבים, החלו התעניינות והתרחבות אפילו בפעילויות בתחומים שהם מאוד לא-מסורתיים, וחלקם אפילו לא ציבוריים". לדבריו, את אותה זליגה ניתן לראות ב"התפתחות של הפלטפורמות של 'גיוסי המונים', שבחסות הרגולציה אפשרו להגיע להשקעות בחברות באמצעות פלטפורמות שפתוחות לציבור. אבל הן הרבה פחות מורכבות ויקרות מאשר הפלטפורמות המסורתיות, כגון פרסום תשקיף וכן הלאה".

כדוגמה לפלטפורמות אלטרנטיביות, מציין וייסברגר את "גיוסי ההמונים" ו"הלוואות המונים". "לדעתי, הדבר המעניין יותר הוא שגם ב'גיוס המונים' וב'הלוואות המונים', אלה פעילויות שהרגולציה בישראל מתחילה לאפשר. בעוד שיש פלטפורמות חדשות שהשווקים מחפשים, אך הרגולציה עדיין לא שם, לדוגמה, עולם המטבעות הקריפטוגרפיים".

וייסברגר מציין, כי "הרגולציה לא יכולה לבלום את כוחות השוק, והם מתפתחים כמו שהם מתפתחים, ולא מחכים תמיד לרגולציה. לכן, אם מדברים על חיפוש אלטרנטיבות בשוק, רואים שהתחומים הללו מתפתחים היום וקורים בשטח, גם אם הרגולציה עדיין לא הגיעה אליהם".

עם זאת, עו"ד וייסברגר מרגיע את המשקיעים - כי על אף שהרגולציה עדיין לא הגיעה לחלק מהאזורים שאליהם "זלג" שוק ההון, "עיני הרגולטור פקוחות, והוא מפרסם עמדות בנושא; וגם רשויות המס כבר הוציאו הנחיות מחייבות לגבי היבטים מיסויים מסוימים, למרות שהרגולציה איננה שלמה". 

מכפיל כוח משמעותי למשרד

ראשי משרד איתן-מהולל-שדות שהוקם בשנת 2011 ודורג ב-2018 במקום ה-29 בדירוג dun's 100 מבחינת גודלו, מציינים שהמיזוג מהווה חלק ממהלך אסטרטגי נרחב לחיזוק תחומי הליבה במשרד.

לדברי עו"ד דודי כהן (ממשרד יוסי אברהם), הוא מצטרף ל"משרד צומח ודינמי. נוסף על צבר הלקוחות המרשים ההולך עמנו שנים רבות, אני מלא ציפייה לפגוש ולהעניק שירות משפטי מהשורה הראשונה ללקוחות המשרד, ובטוח שנוכל להביא לידי ביטוי מיטבי את הסינרגיה בתחומי הפעילות שלנו".

לדברי עו"ד ירון מהולל, שותף בכיר במשרד - "מיזוגה של מחלקת שוק ההון מהווה מכפיל כוח משמעותי למשרד, שמעניק לנו תנופה משמעותית בפעילות ובאיכות השירות הניתן ללקוחות. בזכות מומחיותו של דודי כהן ומחלקתו, נעמיק את פעילותנו בתחום ונביא את המשרד להישגים נוספים".

עו"ד רפאל ליבא, שותף בכיר באיתן מהולל שדות, מסר גם הוא דברים: "ההצטרפות של דודי ומחלקתו מהווה חלק מהאסטרטגיה שלנו. המיזוג יעניק ללקוחותינו ערך מוסף ויוביל לצמיחה בפעילותנו".

עו"ד יוסי אברהם מסר בתגובה לעזיבה של עו"ד דודי כהן: "תחום עריכת הדין עובר שינויים גדולים בשנים האחרונות. הדומיננטיות עברה למשרדים הגדולים והמלחמה על הלקוחות התחלפה במלחמה על גובה שכר הטרחה שישולם, בעיקר כאשר מדובר בלקוחות ישראליים. הלקוחות הזרים נותרו מחוץ לתחום מבחינת המשרדים הקטנים.

"כתוצאה מכך, נוצרה פילוסופיה, שחלק מהאנשים במשרד דוגלים בה, של מיזוג בכל מחיר, כי לגודל יש משמעות. אני מכיר ביתרון הגודל, אך לא מאמין בפילוסופיה של מיזוג בכל מחיר, אלא במיזוג ראוי. על הרקע הזה, החליטו לעזוב כאלה הדוגלים במיזוג לתוך משרד גדול".