נעילה חיובית בוול סטריט; מיי תקבל נסיון נוסף להעביר את הברקזיט, הליש"ט צונחת

התבטאות טראמפ הכבידה על הנפט • המצב הפיננסי בטורקיה מחמיר רגע לפני הבחירות, כשרזרבות המט"ח של הבנק המרכזי הידללו ב-10 מיליארד דולר ב-3 שבועות • הכלכלה האמריקאית צמחה ב-2.2% ברבעון, פחות מהצפוי

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות קלות. הדאו, הנאסד"ק וה-S&P 500 רשמו עליות של עד 0.36%; הדאו עלה ב-53 נקודות.

19:35

הליש"ט צונחת כבר בכ-1% מול הדולר, וזאת על רקע הדיווח לפיו בית הנבחרים הבריטי צפוי לאפשר לראשת הממשלה, תרזה מיי, לנסות להעביר מחר שוב את תוכניתה לברקזיט. זאת לאחר שני ניסיונות של מיי שכשלו, ולאחר שבית הנבחרים פסל ביממה האחרונה 8 הצעות אחרות שעלו לדיון, לא לפני שהפקיע מידיה של מיי וממשלתה את הסמכויות לברקזיט. האפשרות שניתנת למיי בחזרה רק משקפת כי הבריטים הגיעו לדרך ללא מוצא.

18:44

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת בצל הכאוס הפוליטי בבריטניה, כאשר בית הנבחרים פסל 8 הצעות ליציאתה של בריטניה מהאיחוד, לאחר שהפקיע את הסמכויות מראשת הממשלה מיי. ביום שישי תנסה שוב מיי להעביר את התוכנית לברקזיט בבית הנבחרים. הליש"ט יורדת בחדות בתגובה מול הדולר.

הפוטסי עלה 0.6%, הדאקס ננעל ללא שינוי מהותי ומדד הקאק הצרפתי השיל 0.1%.

בוול סטריט המדדים נסחרים בשעה זו סביב רמות הפתיחה.

17:00

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי צפויה לנסות בפעם נוספת ביום שישי הקרוב להעביר את תוכנית היציאה מהאיחוד האירופי בבית הנבחרים. אתמול הבטיחה מיי להתפטר אם בית הנבחרים, שהצביע השבוע בעד הפקעת הסמכויות מראשת הממשלה, בכל זאת יצביע בעד התוכנית, שכן בריטניה נמצאת מבוי סתום.

הליש"ט הבריטית יורדת 0.7% מול הדולר.

16:00

מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב ירדו ב-1% בחודש פברואר, וזאת למרות תנאי המשכנתאות הנמוכים.

הליש"ט הבריטית צונחת ב-0.7% מול הדולר על רקע חוסר הוודאות סביב יציאתה של בריטניה מהאיחוד, וזאת לאחר שבית הנבחרים הפקיע את הסמכויות מראשת הממשלה מיי להליך הברקזיט.

בטורקיה סחרור המטבע נמשך, לאחר שארדואן תקף את המהמרים נגד הליגה הטורקית, הגביל מכירותיו, ופתח בחקירה נגד ג'י.פי מורגן, בטענה הדוח שכתב בשישי האחרון, לפיו לאחר הבחירות במדינה הלירה תיפול, הינו דוח מטעה שהביא לנפילה של הלירה בשישי, ליום הגרוע מאז אוגוסט.

15:30

המטבע הטורקי ממשיך בנפילה חופשית לאחר פרסום רזרבות המט"ח של הבנק המרכזי, שנחתכו בחדות בתחילת מארס, וזאת ברקע להגבלות שהטילה טורקיה על המשקיעים הזרים במטבע.

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות ברקע לחידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב. הדאו ג'ונס עולה 0.4%, הנאסד"ק מטפס 0.2% ומדד S&P 500 עולה קלות.

הכלכלה האמריקאית צמחה ב-2.2% ברבעון הרביעי של 2018, פחות מהצפי לשיעור צמיחה של 2.4%. בכל 2018, הכלכלה האמריקאית צמחה ב-2.9%.

מחיר חבית נפט יורד ב-1.3% לרמה של 58 דולרים לחבית, וזאת על רקע הציוץ של טראמפ בעד הגברת קצב הפקת הנפט מצד קרטל אופ"ק, שכן מחיר הנוזל השחור "גבוה מדי".

14:00

הלירה הטורקית רושמת תנודה של 5% מול הדולר, ברקע לפרסום הרזרבות מט"ח של הבנק המרכזי במדינה, וזאת בשבוע בו יתקיימו הבחירות המוניציפליות במדינה. מנתונים שפורסמו היום עולה כי הבנק המרכזי בטורקיה שרף שליש מרזרבות המט"ח בשלוש השבועות הראשונים של חודש מרץ על מנת לתמוך בלירה.

ונראה כי המגמה השלילית נמשכת, לאחר שהלירה הטורקית צנחה ביום שישי האחרון ביותר מ-4%, בירידה היומית החדה ביותר מאז אוגוסט, ומה שהביא את טורקיה לנקוט בצעד חריג ולאסור עסקאות מכירה בחסר (הימורים נגד המטבע), שבוצעו במקומות מחוץ לטורקיה.

לאחר שארדואן אסר בתחילת השבוע על הזרים למכור את הלירה הטורקית, כעת מתברר כי היו לו סיבות טובה לכך. הבנק המרכזי הטורקי דיווח היום על צניחה של 10 מיליארד דולר ברזרבות המט"ח בשלוש השבועות הראשונים של חודש מארס. אלו הסתכמו ב-22 לחודש ב-24.7 מיליארד דולר בלבד.

בארה"ב, מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארצות-הברית תובעת את פייסבוק  בעקבות פרקטיקות פרסום מפלות ודורשת פיצויים עבור כל מי שנפגע מהן.

11:45

על רקע דיווחים על התקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין, המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת במגמה חיובית, והמדדים העיקריים עולים. הפוטסי הבריטי מוביל את העליות עם כ-0.8%, אחריו מדד דאקס שעולה בכ-0.7%. מדד קאק הצרפתי מוסיף כ-0.5%. מדד פוטסי האיטלקי מראה יציבות. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי מוסיף 0.4%.  

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת. ניקיי ירד 1.61%, שנחאי איבד 0.92%, וקוספי הקוריאני 0.82%. לעומתם, מדד הנג סנג הוסיף 0.16% ומדד S&P האוסטרלי עלה 0.65%.   

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. הניקיי היפני  יורד ב-1.3%. מדד שנחאי  יורד ב-0.2%, מדד הונג קונג  רושם עליות קלות. מניית סופטבנק יורדת בכ-%.2. 

אמש (ד') ננעלו בורסות ארה"ב בירידות.

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, אמרה אתמול כי תתפטר מתפקידה אם התוכנית שגיבשה ליציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי תעבור בבית הנבחרים. "אני מוכנה לעזוב את המשרה הזו מוקדם ממה שהתכוונתי כדי להבטיח ברקזיט חלק ומסודר", אמרה מיי בוועדת 1922, לובי של מחוקקים קונסרבטיבים.